خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/13 - 10:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کواکبیان با اشاره به اصلاح مواد پرحاشیه لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون قضائی:

کمیسیون قضائی نظر علما و طرفداران حقوق زن را تامین کند

**نماینده مردم سمنان و مهدیشهر ابراز امیدواری کرد کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اصلاحاتی که بر روی مواد 23،22 و 24 لایحه حمایت از خانواده انجام می دهد، هم نظر علما و هم نظر طرفداران حقوق زن را تامین کند.

"مصطفی کواکبیان" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره با اینکه در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده اصلی ترین شرطی که در آیه سوم سوره نسا درباره ازدواج مجدد ذکر شده است، مورد غفلت واقع شده بود گفت: خداوند می فرماید اگر ترسیدید که نمی توانید عدالت برقرار کنید حتما باید یک همسر اختیار کنید. یعنی از نظر قرآن، احراز عدالت شرط گرفتن همسر دوم است که در ماده 23 به این اصل توجهی نشده بود. ایراد اصلی من هم به این ماده همین بود و بر همین اساس معتقد بودم که باید حذف شود.

نماینده مردم سمنان افزود: به نظر من ضرورتی نداشت ما این موضوع را در صحن به عنوان قانون مطرح کنیم،  ما می توانیم از قوانین موجود در بحث ازدواج دائم استفاده کنیم و مشکلی هم وجود ندارد.

وی افزود: نکته بعدی هم مشخص نیست که واقعا زن در این لایحه چگونه قرار است حمایت شود؟ اصلا در ماده 23 اشاره ای نشده است اگر بر فرض مرد این 10 شرط را نداشت و رفت زن دوم اختیار کرد، حق  و حقوق همسر اول چه می شود؟ آیا برای مرد مجازات در نظر گرفته می شود؟ همسر اول با چه شرایطی می تواند تقاضای طلاق کند یا از خودش دفاع کند؟ این موارد اصلا در این باره پیش بینی نشده بود. در مورد حمایت از حقوق کودکان نیز دراین میان بحثی به میان نیامده بود.

کواکبیان ادامه داد: جدای از تمام این بحث ها من لازم است عرض کنم اساسا مشکل اصلی جامعه ما امروز ازدواج دوم نیست. مساله گرانی، تورم، فقر، بیکاری جوانان، اشتغال برای همه آحاد مردم، مساله تحریم های قدرت های خارجی، اختلافات برخی از دست اندرکاران مشکلات اصلی ماست و ما رفته ایم روی موضوع ازدواج دوم و سوم بحث می کنیم.

 

  • کد خبر : 26633
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار