خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/07 - 10:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
هدایت‌خواه:

کمیسیون فرهنگی طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی با وزارت ارشاد را رد کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز عصر کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: از آنجا که مضرات این ادغام بسیار بیشتر از فواید آن بود، کمیسیون فرهنگی ادغام میراث فرهنگی با وزارت ارشاد را رد کرد.


"ستار هدایت‌خواه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)با اشاره به نشست امروز – سه‌شنبه 7 تیرماه – کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طراحان طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده معاونت توسعه و مدیریت نیروی انسانی رئیس جمهوری، معاونان سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد و نیز کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی طرح ادغام میراث فرهنگی در وزارت ارشاد در کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کردند.



نماینده مردم بویراحمد و دنا با اشاره به ادله موافقان و مخالفان طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد تصریح کرد: از آنجا که مضرات و هزینه‌های ادغام میزاث فرهنگی در وزارت ارشاد بیش از فواید آن بود، کمیسیون فرهنگی با این طرح مخالفت کرد و طرح را مورد تصویب قرار نداد.



هدایت‌خواه عدم سنخیت کامل فعالیت‌های میراث فرهنگی و وزارت ارشاد را یکی از مهم‌ترین دلایل رد شدن طرح ادغام در کمیسیون فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: باتوجه به وسعت حوزه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بار سنگین مسئولیت این وزارتخانه، بیم آن می‌رود که در صورت ادغام میراث فرهنگی با وزارت ارشاد، وظایف اصلی میراث فرهنگی و گردشگری مورد غفلت و کم‌توجهی واقع شود.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دوران استقلال از وزارتخانه‌های دیگر تأکید کرد: حوزه فعالیت‌های میراث فرهنگی و اهمیت صنعت گردشگری می‌طلبد که این عرصه در سازمان مستقلی تحت نظر رئیس جمهوری به فعالیت خود ادامه دهد.



وی افزود: امروز صنعت گردشگری در همه کشورهای دنیا مورد توجه بیشتر قرار گرفته و در ساختارهای مستقلی مشغول به فعالیت است، بنابراین وابسته ساختن صنعت گردشگری به وزارتخانه پرکار و پرمسئولیتی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی توجیه منطقی ندارد.



هدایت‌خواه مهم‌ترین دغدغه نمایندگان و طراحان ادغام درباره سازمان میراث فرهنگی را افزایش پاسخگویی مسئولان این سازمان دانست و تصریح کرد: با استفاده از سازوکارهایی همچون سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، درخواست گزارش عملکرد و اجرای تحقیق و تفحص می‌توان پاسخگویی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را تضمین کرد و افزایش داد.

  • کد خبر : 52556
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار