خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/22 - 18:22
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ستار هدایت‌خواه:

کمیسیون فرهنگی تقدیر از اعضای تیم فوتبال بانوان را پیگیری می‌کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از مسائل و موضوعات بررسی شده در نشست امروز - یک‌شنبه 22 خرداد- این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون فرهنگی تقدیر از اقدام ارزشمند اعضای تیم ملی فوتبال بانوان را در رعایت و حراست از حجاب اسلامی پیگیری خواهد کرد.


"ستار هدایت‌خواه" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با اشاره به بررسی محرومیت تیم فوتبال بانوان ایران به دلیل رعایت حجاب اسلامی در کمیسیون فرهنگی، اظهار داشت: محروم کردن اعضای تیم ملی فوتبال بانوان ایران نتیجه اعمال نفوذ سیاست‌مداران آمریکایی در موضع‌گیری‌های فیفا بوده است و مسئولان ورزش کشور باید به شدت با این تصمیم برخورد کنند.



نماینده بویر احمد و دنا در مجلس با تأکید بر لزوم پیگیری تقدیر از اعضای تیم فوتبال بانوان، گفت: کمیسیون فرهنگی به دنبال تقدیر و تشکر از اعضای تیم ملی فوتبال بانوان به دلیل اقدام ارزشمند آنهاست و اگر مقدمات کار فراهم شود مراسم تقدیر از این بانوان ایرانی را در صحن علنی مجلس برگزار خواهد کرد.



وی برخورد رسانه ملی را در پوشش اخبار مربوط به محرومیت تیم فوتبال بانوان ایران نادرست و غیراصولی توصیف کرد و ادامه داد: پوشش خبری رسانه ملی، از اقدام ارزشی فوتبالیست‌های ایرانی در رعایت حجاب اسلامی به گونه‌ای بود که جنجال تبلیغاتی رسانه‌های غربی را درباره محدودیت‌های حجاب اسلامی گسترش داد و موجب تقویت هجمه‌های فرهنگی رسانه‌های ضدانقلاب شد.



هدایت خواه تصریح کرد: رسانه ملی باید از محرومیت زنان فوتبالیست ایرانی به دلیل رعایت حجاب اسلامی، به عنوان فرصتی برای افشای سیاست‌های نادرست فدراسیون بین المللی فوتبال استفاده می‌کرد که متأسفانه صداوسیما با پوشش نامناسب اخبار، این فرصت مغتنم را به تهدیدی علیه حجاب اسلامی مبدل کرد.



 



دستگاه‌های قضایی از آمران به معروف حمایت کنند



هدایت‌خواه با اشاره به مرور اخبار فرهنگی روز در کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: در نشست کمیسیون اخبار مربوط به اتفاقات اخیر درباره آمران به معروف و ناهیان از منکر بررسی شد و کمیسیون فرهنگی بر ضرورت فرهنگ‌سازی دستگاه‌های فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.



وی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از ضروریات جامعه اسلامی دانست و گفت: دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی قانونی کنند تا بیش از این شاهد آسیب این افراد در نتیجه انجام فریضه الهی نباشیم.



 



جایزه سالانه لبنان برای بهترین پژوهش‌ها در حوزه معرفی افکار مقام معظم رهبری



هدایت خواه با بیان اینکه یکی از اخبار مرور شده در جلسه کمیسیون فرهنگی، گزارش سفر رئیس این کمیسیون به لبنان بوده است، تصریح کرد: "غلامعلی حداد عادل" به منظور شرکت در همایش معرفی افکار مقام معظم رهبری که ازسوی حزب‌الله لبنان برگزار می‌شد به این کشور سفر کرده بود که گزارشی از این سفر را به اعضای کمیسیون فرهنگی ارائه کرد.



وی برگزاری چنین همایشی ازسوی حزب‌الله لبنان را اقدامی ارزشمند و مثبت تلقی کرد و ادامه داد: در همایش معرفی افکار مقام معظم رهبری، مقرر شد که جایزه سالانه‌ای در لبنان برای بهترین پژوهش‌ها در حوزه معرفی اندیشه‌های مقام معظم رهبری تعیین شود و سالانه به پژوهشگران برتر این حوزه اعطا شود.



 



بررسی لایحه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد سند با حضور مسئولان سازمان اوقاف



سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه بررسی لایحه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در دستور کار این کمیسیون بوده است، اظهار داشت: این لایحه در نشست کمیسیون بررسی شد اما اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که لایحه باید در نشست‌های بیشتر مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.



هدایت خواه با تأکید بر حضور مسئولان و کارشناسان در بررسی لایحه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، تصریح کرد: در جلسه کمیسیون فرهنگی مقرر شد که این لایحه در جلساتی با حضور کارشناسان و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه بررسی شود.



 



حمایت از هنرمندان داخلی در دستور کار معاونت هنری وزارت ارشاد



هدایت خواه با اشاره به ارائه گزارش معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های خود به کمیسیون فرهنگی گفت: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارش خود به معرفی ساختار معاونت و نهادهای وابسته با آن پرداخت و بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت را برای اعضای کمیسیون فرهنگی تشریح کرد.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی حمایت از هنرمندان داخلی را یکی از مهم‌ترین اهداف معاونت فرهنگی وزارت ارشاد توصیف کرد و ادامه داد: معاونت هنری وزارت ارشاد در نظر دارد تا با حمایت از هنرمندان داخلی، تجهیز نگارخانه‌های هنری و کمک به گروه‌های هنری در سراسر کشور، حمایت خود را از هنرمندان گسترش دهد.



وی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص یک دهم درصد از بودجه عمرانی دستگاه‌های دولتی به خرید آثار هنری تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی در نشست مشترک با مسئولان معاونت هنری وزارت ارشاد بر تدوین آیین نامه اجرایی این مصوبه مجلس و اجرای هرچه سریع‌تر آن تأکید کرد.



 



برنامه‌های معاونت هنری وزارت ارشاد در راستای کمک به رونق تئاتر



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تشریح برنامه‌های معاونت هنری وزارت ارشاد در راستای کمک به رونق تئاتر در کمیسیون فرهنگی، اظهار داشت: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کمک به پیشرفت تئاتر کشور برنامه‌های ویژه‌ای دارد و درصدد است تا با افزایش بودجه این بخش و احداث سالن‌های تخصصی، بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف سازد.



هدایت خواه توسعه تئاتر در استان‌ها را از ضرورت‌های فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: کمک به 357 گروه تئاتر در کشور، کمک به رونق سالن‌های تئاتر در قالب پرداخت یارانه، ایجاد فضاهای خاص برای تئاترهای مذهبی، افزایش بودجه سالانه این بخش، فراهم ساختن امکان توزیع تئاتر در شبکه نمایش خانگی و ... از جمله مهم‌ترین برنامه‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت حمایت از هنر تئاتر است.



 



انتقاد عضو ناظر مجلس از عملکرد نامطلوب کمیته ساماندهی مد و لباس



هدایت خواه از ارائه گزارش معاونت هنری وزارت ارشاد درباره عملکرد کمیته ساماندهی مد و لباس این وزارتخانه به اعضای کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: طبق گفته معاونت هنری وزارت ارشاد، کمیته ساماندهی مد و لباس تا کنون 30 نشست کارشناسی و چندین مطالعه و پژوهش را در حوزه فعالیت خود انجام داده است.



وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مد و لباس اسلامی ازسوی کمیته ساماندهی مد و لباس اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم این کمیته، انتشار ژورنال تخصصی مد و لباس از نیمه اول سال جاری است.



سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه عده‌ای از نمایندگان نسبت به عملکرد کمیته مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاداتی داشتند، تصریح کرد: در نشست امروز کمیسیون فرهنگی، "فاطمه رهبر" عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته ساماندهی مد و لباس انتقادات شدید خود را از عملکرد این کمیته ابراز داشت و فعالیت این کمیته را در ساماندهی و اجرای قانون مد و لباس اندک و غیرقابل قبول توصیف کرد.

  • کد خبر : 50830
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار