خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/07 - 10:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

کمیسیون عمران بررسی تخصصی بودجه 4 وزارتخانه را آغاز کرد

کمیسیون عمران مجلس در هفته جاری با بررسی لایحه بودجه سال 90، مفاد این لایحه را درباره چهار وزارتخانه و همچنین قرارگاه خاتم‌الانبیاء را بررسی خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بر اساس برنامه، دستور کار هفتگی کمیسیون های مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون عمران در این هفته، لایحه برنامه بودجه سال 90 درباره وزارت کشور (معاونت امور عمرانی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور)، مسکن و شهرسازی و سازمان‌های تابعه (بنیاد مسکن انقلاب اسلامی)، به وزارت‌نیرو (در بخش آب و فاضلاب)، وزارت راه و ترابری و قرارگاه خاتم‌الانبیاء بررسی می کنند.



بررسی پیشنهادهای نمایندگان‌ درباره لایحه بودجه سال1390، از روز سه شنبه (10 اسفند) در دستور کار کمیسیون ها قرار خواهد گرفت.



بررسی پیشنهادهای نمایندگان در کارگروه های تخصصی و با حضور کارشناسان حوزه های مختلف برگزار می شود؛ بررسی برنامه بودجه درباره وزارتخانه های راه ، مسکن و نیرو در حالی است که با استیضاح وزیر سابق راه، هم اکنون علی نیکزاد مسئولیت وزارتخانه های راه و مسکن را بر عهده دارد و وزیر نیرو نیز با امضای بیش از 25 نفر از نمایندگان مجلس در آستانه استیضاح است.



براساس آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون های تخصصی مجلس،  15 روز زمان دارند تا برنامه بودجه را بررسی کنند.



برنامه بودجه سال 90 در حالی بررسی می شود که نمایندگان فرصت کافی برای تصویب این لایحه تا پایان سال ندارند.



رئیس مجلس شورای اسلامی پیش تر گفته بود: در صورتی که برای تصویب لایحه بودجه به کمتر از 10 روز از سال آینده زمان نیاز باشد، مجلس هفته نخست سال 90 را به بررسی و تصویب بودجه اختصاص خواهد داد.

  • کد خبر : 38986
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار