خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/06 - 17:14
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با حضور رئیس بانک مرکزی؛

کمیسیون جهاد اقتصادی علل نوسان قیمت ارز را بررسی کرد

عضو کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس با بیان این که اعضای این کمیسیون در نشست عصر امروز در حضور رئیس بانک مرکزی آخرین وضعیت بازار ارز و علل نوسان قیمت آن در هفته‌های اخیر را بررسی کردند، گفت: مسئولان بانک مرکزی باید با افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی حجم نقدینگی موجود در جامعه را کاهش دهند.


"جعفرقادری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، اعضای کمیسیون جهاد اقتصادی در نشست عصر امروز (دوشنبه 6 خرداد) در حضور "محمود بهمنی" رئیس کل بانک مرکزی ایران آخرین وضعیت بازار ارز و علل نوسان قیمت آن در هفته‌های اخیر را بررسی کردند.



نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره علل افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر افزود: وجود مالیات‌هایی که بر ارز اعمال شده است و همچنین محدودیت در دسترسی به منابع ارزی از علل نوسان قیمت ارز در هفته‌های اخیر بوده است.



وی اظهار کرد: اعضای کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس بر این باور هستند که ثابت نگه داشتن نرخ سود سپرده‌های بانکی در شرایطی که حجم نقدینگی در جامعه افزایش یافته است غیر منطقی است و مسئولان بانک مرکزی باید نرخ سود سپرده‌ها را افزایش دهند.



عضو کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس تصریح کرد: مسئولان بانک مرکزی باید با افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی حجم نقدینگی مومجود در جامعه را کاهش دهند و بتوانند نرخ تورم در جامعه را کنترل کنند.

  • کد خبر : 52507
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار