خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/11 - 15:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با حضور اعضای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و تحقیقات

کمیته پیگیری انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران در مجلس تشکیل می‌شود

**در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت و درمان که به منظور بررسی دلایل انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار شد، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون‌های بهداشت، آموزش و تحقیقات و نمایندگان وزارت بهداشت این موضوع را بررسی کنند.

"حسن تامینی‌لیچائی" سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان این مطلب که در این جلسه مرضیه وحید دستجردی اظهار کرد که به استناد شورای عالی گسترش می‌تواند این انحلال را انجام دهد، اظهار کرد: انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران باعث نارضایتی پرسنل، دانشجویان و استادان و همه نمایندگان شده است و اصلاح سیستم نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس، افزود: استدلال آنها از انحلال این دانشگاه ارتقای سیستم و صعود در رتبه بندی جهانی دانشگاهها بوده است.

تامینی این اظهارات را نظر منحل کنندگان دانست و گفت: کمیسیون بهداشت نیز نظر خود را دارد و با استناد به ماده 49 برنامه چهارم توسعه معتقد است این اتفاق باید از طریق تصمیم هیات امنای دانشگاه می‌آمد و با رای مجلس صورت می گرفت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه بیشتر نگرانی‌ها از این جهت بود که از قبل اطلاع‌رسانی نشده بود، افزود: عدم اطلاع‌رسانی در این رابطه باعث شوکی بزرگ و در نتیجه مشکلات زیادی شد، که در نتیجه مقرر شد که کمیته‌ای متشکل از کمیسیون‌های بهداشت و درمان، آموزش و تحقیقات و نمایندگان وزارت بهداشت و درمان این موضوع را به طور دقیق و شفاف بررسی کنند.

 

  • کد خبر : 30593
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار