خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/11 - 12:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سوال منادی سفیدان از وزیر کشور

چرا نیروی انتظامی با موتورسواران بدون کلاه ایمنی برخورد نمی‌کند؟

**سوال نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور در مورد عدم برخورد نیروی انتظامی با موتور سواران بدون کلاه ایمنی روز سه شنبه در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مطرح خواهد شد.

"علیرضا منادی سفیدان" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت در مورد سوال خود از "مصطفی محمدنجار" وزیر کشور که روز سه شنبه در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مطرح می‌شود گفت: طبق آماری که نیروی انتظامی ارائه کرده است در ۶ ماه اول سال جرای ۱۲ الی ۱۳ هزار نفر بر اثر تصادفات فوت کردند که ۳-۴ هزار نفر آن‌ها موتور سیکلت سوار بودند.

وی افزود: با توجه به آنکه در بعضی کشورهای جهان سوم و در حال توسعه بحث استفاده از کلاه ایمنی اجباری بوده و حتی همراه موتور سوار نیز ملزم به استفاده از کلاه ایمنی است اما در ایران به رغم آنکه قانون به ماموران راهنمایی و رانندگی اجازه جریمه و ضبط موتور سیکلت را داده است. شاهد آن هستیم که اکثر موتور سیکلت سواران کلاه به سر نمی‌گذارد.

نماینده مجلس هشتم تصریح کرد: با تفاسیر مذکور بهترین جوانان این کشور به خاطر کوتاهی مامورین راهنمایی و رانندگی بر اثر تصادف تلف می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر تخت‌های ICU بیمارستان‌ها توسط افرادی اشغال شده‌اند که موتور سوار بوده‌اند و تصادف کرده‌اند. این امر موجب شده که بیماران اصلی که باید از ICU استفاده کنند معمولا از دریافت این خدمات محروم می‌مانند.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه سالانه از این طریق میلیارد‌ها تومان به کشور خسارت وارد می‌شود تصریح کرد: تصادفات اینچنینی باعث گردیده خیلی از این خانواده‌ها داغدار شوند، ۴ هزار نفر از بهترین جوانان که می‌توانستند خدمت گذار جامعه و کشور خود باشند فوت می‌کنند یا به کما بروند و بعداز خروج از آن وضعیت معلول و ناقص العضو شوند به طوریکه از این وضعیت خود افراد، خانواده‌شان و جامعه رنج خواهند برد.

  • کد خبر : 36889
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار