خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/02 - 09:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمدیاری خبر داد

پیگیری مشکلات صید و صیادی در رضوانشهر و تالش

**نماینده مردم رضوانشهر وتالش از تلاش برای حل مشکلات صید و صیادی در حوزه انتخابیه خود خبر داد.

"بهمن محمدیاری" در گفت وگو با هفته نامه گلچین درخصوص وضعیت تصویب مفاد برنامه پنجم توسعه در مجلس اظهار داشت: این برنامه مفاد و موارد مختلفی دارد و هر یک مفاد خاص خود را دارد و نمایندگان روی آن کار کارشناسی انجام داده‌اند و در تمام بخش‌های مورد بررسی تلاش شده تا حداکثر منفعت مردم لحاظ شود.

وی گفت: هرچند در برخی موارد تصویب شده اختلاف آرا کم بوده اما نمایندگان با مشارکت یکدیگر تلاش می‌کنند تا قوانین تصویب شده به نفع بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری و... همچنین مسائل مدیریتی باشد و درصدد هستند به گونه‌ای عمل شود که اگر قوانین تصویبی جزء قوانین پایه باشد بودجه سنواتی با مشکل روبه‌رو نگردد.

محمدیاری در خصوص بحث هدفمندکردن یارانه‌ها و اجرایی شدن آن در آینده نزدیک گفت: دولت تلاش کرده تا با طمأنینه و با دقت بسیار این قانون را اجرا کند و با مهلتی که مجلس به دولت داده تلاش شده تا تمام جوانب سنجیده شود و یارانه‌ها قبل از اجرا واریز گردیده و این امکان به افراد داده شده تا اگر ثبت‌نام نکرده‌اند در این زمینه اقدام کنند، ضمن اینکه تلاش شده تا قیمت‌ها پس از اجرای قانون با توجه به شرایط و وضعیت مردم افزایش یابد.

به گفته وی بهره‌گیری از پوشش بیمه‌ای و توسعه حمل‌ونقل عمومی سبب می‌شود تا این قانون با کمترین تبعات منفی اجرایی شود و روندی که تاکنون متولیان در پیش گرفته‌اند حکایت از آن دارد که اندیشه قابل‌قبولی پشت اجرای این قانون است.

محمدیاری در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات مردم تالش و رضوانشهر پیرامون بحث صید و صیادی است و با توجه به اینکه این منطقه حدود 120 کیلومتر ساحل دارد و هم‌اکنون زمان صید و صیادی است مردم این ناحیه با مشکلات و معضلات جدی روبه‌رو هستند.

وی افزود: متأسفانه ممانعت‌های شیلات برای صید این گروه از افراد را با چالش جدی روبه‌رو کرده است که در این زمینه پیگیری‌هایی صورت گرفته و جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی برگزار کردیم و ایشان قول مساعدت و همکاری دادند و با توجه به اینکه این حرفه و صنعت یک حرفه آبا و اجدادی برای مردم این ناحیه است امید می‌رود چالش‌ها و مشکلات پیش روی آن برداشته شود.

  • کد خبر : 32029
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار