خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/18 - 17:09
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم بندرعباس در مجلس تاکید کرد:

پیگیری تأمین اعتبار تبدیل بزرگراه بندرعباس - سیرجان به آزاد راه

**نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: محور ارتباطی بندرعباس - سیرجان به‌واسطه شرایط ترانزیتی آن و روند رو به رشد بندر شهید رجایی که ظرفیت آن را به بیش از دو برابر می‌رساند، ‌همواره مورد توجه جدی مسئولین استان برای توسعه است و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت این امر تأکید دارند.

"محمد امین فرج‌زاده" در گفتگو با روزنامه صبح ساحل افزود: تبدیل این محور ترانزیتی پرازدحام از یک بزرگراه به آزاد راه می‌تواند بستر لازم برای توسعه هر چه بیشتر استان هرمزگان و به‌خصوص شهرهای مرتبط با این محور را فراهم کند و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز به جد پیگیر تأمین اعتبار این پروژه به عنوان پروژه‌ای ملی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های وزارت راه برای اجرای طرح‌های تکمیلی این محور، مصمم است تا از توان بخش خصوصی نیز بهره ببرد و برخی شرکت‌های بخش خصوصی نیز آمادگی خود را برای همکاری در قطعات مختلف این پروژه اعلام کرده‌اند.

فرج‌زاده خاطر نشان کرد: ورود بخش خصوصی به اجرای پروژه‌های زیرساختی در کشور می‌تواند سبب امنیت هر چه بیشتر سرمایه‌ها و سرعت بخشی به روند توسعه کشور را سبب شود که البته برای هرمزگان که به عنوان نبض شریان اقتصادی کشور است این امر می‌تواند مواهب گسترده بیشتری را نیز به همراه داشته باشد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر چندی پیش اعضای کمیسیون عمران به شهرستان بندرعباس و بازدید آنها از محور ترانزیتی بندرعباس به حاجی آباد، عنوان کرد: در این بازدید همه اعضا بر ضرورت اینکه این محور باید پیش‌تر از اینها به محوری دو بانده بدل می‌شد، تأکید کرده و همین طور خواستار اعتبار کافی برای اجرای پروژه عظیم آزاد راه‌سازی آن شدند.

وی با اشاره به حجم وسیع رخدادهای ترافیکی در این محور در طول سال، اظهار داشت: مردم استان از تردد گسترده خودروهای سنگین در این محور به شدت آسیب دیده‌اند به گونه‌ای که کمتر خانواده‌ای را می‌توان ساکن در حاشیه این محور یافت که جان عزیزی را در این محور از دست نداده باشند.

فرج زاده، تقاضاهای گسترده بخش خصوصی فعال در بندر شهید رجایی برای توسعه این محور ترانزیتی را گواهی از نیاز‌سنجی جدی آنها از آینده بندر شهید رجایی ارزیابی کرد و گفت: در صورت عدم برنامه‌ریزی به موقع برای اجرای این پروژه در آینده شاهد بروز بحران بزرگی به نام مسدود شدن محورهای بندری این بزرگراه خواهیم بود که می‌تواند مشکلات بسیاری را سبب شود.

نماینده مردم بندرعباس از مسئولین خواست تا برای سرمایه‌گذاری مطلوب بخش خصوصی در این استان بسترهای لازم برای توسعه را شناسایی و برای تأمین اعتبار لازم در این بخش‌ها، ‌برنامه ریزی‌های دقیق و دامنه دار صورت دهندتا بتوان از ظرفیت‌های بخش خصوصی هم برای سرمایه‌گذاری و هم برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری حداکثر بهره را برد.

توسعه راهها، توسعه استان را در پی دارد

وی، ‌سهم بندر شهید رجایی را در توسعه کشور، پر اهمیت و بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: محور ترانزیتی بندرعباس سیرجان نه تنها باید برای سرویس دهی به ترانزیت کالا در بندر شهید رجایی توسعه یابد بلکه بار ترافیکی حاصل از رفت و آمد به استان 5/1 میلیونی هرمزگان و جزایرش و همین طور صنایع گسترده این استان نیز بر دوش این محور قرار گرفته به گونه‌ای که گاه حرکت در این محور به شدت قفل می‌شود.

فرج‌زاده بیان کرد: در نوروز سال جاری در مدت زمان بیست روز، لااقل 5 میلیون نفر به این استان سفر کردند که بیش از 70 درصد آنها از محورهای زمینی برای سفر به این استان استفاده کرده بودند که در صورت توسعه مطلوب محورهای استان می‌توان به رونق بیش از پیش گردشگری داخلی و سفرهای عمومی به بندرعباس و جزایر امیدوار بود. نماینده مردم بندرعباس در پایان، از عزم همه مسئولان برای توسعه منطقه جنوبی کشورمان تقدیر کرد و گفت: باید سعی و تلاش برای بهبود وضعیت مردم را افزایش داد تا پیشرفت و ترقی در کشور با عزم فرزندان همین کشور صورت گرفته و بتوانیم سرعت کشور را با همدلی در دستیابی به مطلوب‌ها افزایش دهیم.

  • کد خبر : 24467
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار