خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/07 - 18:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کریمی‌فیروزجایی خبر داد:

پیش‌بینی حذف کنکور از سال 93

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به مصوبات جلسه امروز کمیسیون گفت: تبیین راهکارهای اجرایی برای قانون حذف کنکور و پیش‌بینی اجرای این قانون در سال 1393 مهم‌ترین مسائلی بودند که در جلسه امروز بررسی شدند.

"علی کریمی‌فیروزجانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مسئول تحقیق در رابطه با موانع اجرایی نشدن حذف کنکور است، اظهار داشت: در جلسه امروز گزارشی توسط معاون آموزشی وزارت علوم ارائه شد که در آن به موانع و چالش‌های عملیاتی نشدن این قانون در گذشته اشاره شده بود.

نماینده مردم بابل در مجلس، تصریح کرد: قانون دولت را موظف کرده بود که در سال 1390 کنکور حذف شود اما طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته؛ در سال 1393 این قانون اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: نبود زیرساخت‌های مناسب و اشکال در انتقال اطلاعات دانش‌آموزان به سازمان سنجش مواردی هستند که اجرای این قانون را با مشکل مواجه کرده بودند.

کریمی به دیگر مصوبات جلسه امروز کمیسیون اشاره کرد و گفت: وزارت علوم در رابطه با استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قرار است، فراخوانی را ارائه کند تا به این ترتیب افراد متقاضی و علاقه‌مند به تدریس مشغول به کار شوند.

وی مهم‌ترین مزیت این طرح را جلوگیری از تبعیض میان اعضای متقاضی دانست و افزود: این کار باعث می‌شود که دایره گسترده‌تری از متقاضیان برای تدریس در دانشگاه‌ها به وجود بیاید و از اینکه گروهی افراد مورد نظرشان را انتخاب کنند جلوگیری ‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: قرار شد آزمون دکتری نیز مانند آزمون کارشناسی به کارشناسی ارشد و به صورت متمرکز برگزار شود، به عبارت دیگر داوطلبان بر اساس نیاز دانشگاه‌ها طی برگزاری آزمون پذیرفته خواهند شد.

  • کد خبر : 26285
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار