خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/18 - 11:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
صفایی با رد ادغام مرکز امور زنان و خانواده در وزارت رفاه و تامین اجتماعی:

پیشنهاد ارتقای مرکز امور زنان به معاونت ریاست جمهوری را داده ایم

**رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تجمیع مرکز امور زنان با وزارت رفاه را فنا کردن و از بین بردن این مرکز دانست و تاکید کرد: فراکسیون زنان به رئیس جمهوری پیشنهاد داده است مرکز امور زنان به معاونت ارتقا پیدا کند.

"طیبه صفایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص ادغام مرکز امور زنان و خانواده در وزارت رفاه و تامین اجتماعی، با تاکید براینکه مشکلات امور زنان با این مباحث حل نخواهد نشد، اظهار کرد: در صورت ادغام مرکز امور زنان ریاست جمهوری با وزارت رفاه و یا هر وزارتخانه دیگری، به فنا کردن و از بین رفتن این مرکز منجر خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که این مرکز به شکل ویژه‌ای دیده شود، تصریح کرد: هدف از تشکیل مرکز امور زنان نیز برجسته کردن مسائل زنان در حوزه‌های مختلف بوده است و اگر این ادغام صورت بگیرد، فعالیت‌های مرکز تنها به حوزه حمایتی محدود می‌شود و وزارت رفاه نیز نمی تواند پاسخگوی تمام مطالبات زنان باشد.

صفایی جایگاه مرکز امور زنان را در حوزه سیاست‌گذاری کشور جایگاهی ویژه خواند و تاکید کرد: تنها راه دوام و ارتقای جایگاه این مرکز ارتقای آن به سمت معاونت است و حتی ایجاد وزارتخانه‌ای به نام "خانواده و زنان" نیز برخلاف برنامه پنجم توسعه است زیرا در آن بر کاهش وزارتخانه‌ها تاکید شده است و نه افزایش آنها.

به گفته رئیس فراکسیون زنان مجلس، در حال حاضر هیچ‌گونه بحثی مبنی بر تشکیل وزارت زنان نیست و حتی ادغام مرکز امور زنان با سایر وزارتخانه‌ها نیز منطقی به نظر نمی‌رسد.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز چندی پیش در گزارشی با تاکید بر لزوم ارتقای تشکیلات امور زنان و خانواده در دستگاه‌ها، بازنگری طرح تجمیع و ایجاد وزارتخانه‌ای واحد به نام «وزارت رفاه و خانواده»، از محل تجمیع دستگاه‌هایی چون وزارت رفاه و تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور و بخش‌های حمایتی از قبیل مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان ملی جوانان، اعلام کرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی، ایجاد یک وزارتخانه جدید در دولت ناممکن است و به همین دلیل این طرح به تجمیع مسئولیت دستگاه‌های مختلف در وزارت رفاه پرداخته است.

  • کد خبر : 37393
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار