خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/17 - 16:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کرمی راد:

پژاک با تحریک آمریکا در ایران اقدامات تروریستی می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حوادث تروریستی مریوان، یادآور شد: برخی عوامل این حادثه توسط گروه‌های اطلاعاتی و نظامی استان کردستان دستگیر شدند.


"محمد کرمی راد" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، راجع به برنامه کمیته امنیت مجلس برای پیگیری حوادث تروریستی مریوان، گفت: از طرف کمیته جهت بررسی این حادثه در کردستان حضور پیدا کردم تا از نزدیک به رصد اوضاع بپردازم.



نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اهل سنت و فراکسیون نمایندگان کرد طی بیانیه‌های جداگانه این اقدام تروریستی را محکوم کردند و از مسئولین مربوطه خواستند تا در اسرع وقت عاملان آن را شناسایی و دستگیر کنند.



وی افزود: گروه پژاک با تحریک آمریکا و پشتیبانی برخی عوامل ساکن در کردستان عراق به خاک ایران نفوذ می‌کنند تا بر اثر نا‌امن کردن اوضاع استان‌های غربی کشور، خوراک خبری برای رسانه‌های نظام سلطه تهیه نمایند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس اظهار کرد: نیروهای امنیتی و نظامی استان کردستان پس از انجام جلسات متعدد، عوامل حمله را شناسایی کردند و برای آن‌ها کمین گذاشتند که منجر به دستگیری و کشته شدن برخی عاملان ترور شد.



وی با بیان اینکه مراسم تشیع شهدای این حادثه تروریستی با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد، ادامه داد: شورای تامین کردستان و آذربایجان غربی در آینده‌ای نزدیک با یکدیگر جلسه خواهند داشت تا با کنترل بیشتر مرزهای غربی کشور جلوی تحرکات گروهک‌های تروریستی به طور کامل گرفته شود.



ساعت ۲ بامداد روز ۱۳ فروردین ماه افراد مسلح در اقدام تروریستی به پاسگاه مرزی روستای سیاناو شهرستان مریوان حمله کردند که در این حادثه شش نفر شهید و زخمی شدند.

  • کد خبر : 42451
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار