خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/04 - 19:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
موسوی لارگانی خبر داد:

پافشاری اعضای کمیسیون اقتصادی بر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

**نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: وزیر اقتصادی و دارایی در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی حضور پیدا کرد و گزارشی از عدم اجرای قانون مالیات برارزش افزوده و تحصن برخی از اصناف به خصوص صنف طلا فروشان ارائه کرد.

"سید ناصر موسوی لارگان" عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون، گفت: پس از آنکه شمس‌الدین حسینی گزارش خود را از اتفاقات اخیر ارائه کرد، نمایندگان بر اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده پافشاری کردند.

وی ادامه داد: سال‌ها است قشر کارمند مالیات خود را می‌پردازد؛ این درحالی است که قشر پردرآمد زیر بار این قانون نرفته و مالیات پرداخت نمی‌کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا مالیات‌های سنگینی از شهروندان و اصناف دریافت می‌کنند، اما اصناف پر درآمد همچنان از این قانون فراری هستند.

وی به گزارش حسینی اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش وزارت اقتصاد و دارایی، با گذشت یک سال و نیم از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، توانسته است این قانون را در ارتباط با  12 صنف اجرایی کند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: با این وجود نمایندگان خواستار اجرای دقیق و کامل این قانون بودند و عنوان کردند نباید به عده ای اجازه داد در مقابل اجرای این قانون مقاومت کرده و دست به تحصن بزنند.

وی ادامه داد: ادامه بررسی لایحه امور گمرکی نیز در دستور کار کمیسیون قرار داشت و اعضا 2 ماده دیگر از این لایحه را بررسی کردند.

عضو هیات رییسه تصریح کرد: مواد 41 و 42 از لایحه امور گمرکی مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که این لایحه، اصل 85 است پس از بررسی نهایی، کل لایحه به رای گذاشته خواهد شد.  

  • کد خبر : 28210
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار