در جریان بررسی جزئیات لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب شد؛
وظایف موسسان مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی مشخص شد
نمایندگان مردم در خانه ملت، وظایف موسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی را مشخص کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سهشنبه، 28 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی با ماده 9 آن موافقت کردند.
در ماده 9 آمده است: وظایف مؤسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی بهشرح زیر است:
الف- أخذ مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش جهت تأسیس مدرسه یا مرکز
ب- تضمین منابع مالی لازم جهت تأمین هزینههای مدرسه یا مرکز، حداقل برای یکسال
پ- تأمین منابع انسانی، فضا و امکانات موردنیاز طبق ضوابط وزارت آموزش و پرورش
ت- تنظیم بودجه و اداره امور مالی مدرسه یا مرکز
ث- پیشنهاد دو فرد واجد شرایط برای مدیریت مدرسه یا مرکز به آموزش و پرورش
ج- نظارت بر امور آموزشی، پرورشی، اداری و مالی مدارس و مراکز تحت پوشش و پاسخگویی به مراجع ذیربط
تبصره 1- وزارت آموزش و پرورش مجاز است از هر متقاضی تأسیس مدرسه یا مرکز موضوع این قانون، دو میلیون (000/000/2) ریال دریافت و به حساب درآمدهای اختصاصی- ملی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. معادل وجوه واریزی از محل اعتبار درآمد اختصاصی مربوط، در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی قرار میگیرد تا برای نظارت و کمک به توسعه مشارکت در مناطق محروم هزینه شود. مجوز تأسیس صادرشده حداکثر دو سال اعتبار دارد.
تبصره 2- وزارت آموزش و پرورش مجاز است متناسب با عواملی از قبیل کاهش هزینه های دولتی ناشی از اصلاح ساختار اداری و کاهش نیروی انسانی و نرخ تورم، هر سهسال یکبار نسبت به کاهش یا افزایش مبالغ ریالی دریافتی اقدام کند و آنرا به شورای نظارت استان ابلاغ نماید.
تبصره 3- به منظور شفافیت عملکرد مالی مدارس و مراکز موضوع این قانون، مؤسس یا مدیر، گزارش مالی سالانه را به انجمن اولیاء و مربیان ارائه میکند./
پایان پیام