خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/12 - 15:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یوسف‌نژاد:

وزارت شدن سازمان ورزش مانع حضور افراد سیاسی می‌شود

**عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های صورت گرفته از سوی سازمان تربیت بدنی را بیشتر از نوع کارهای تصدی‌گری عنوان کرد و گفت: زمانی که وزارتخانه ورزش و جوانان تشکیل شود، افرادی که در راس امور ورزش کشور قرار می‌گیرند باید از نظر تحصیلات، مدیریت و تجربه از جنس ورزش باشند و از ورود افراد غیرکارشناس و سیاسی به دستگاه ورزش در سطوح مختلف جلوگیری می‌شود.

"علی‌اصغر یوسف‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت،با اشاره به تشکیل وزارت ورزش و جوانان و مخالفت‌های برخی از مسئولان ورزش کشور با این مصوبه، اظهار کرد:من به عنوان طراح این طرح و به عنوان عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش در مجلس اعلام می‌کنم آن چیزی که ما تصویب کردیم در جهت تقویت فدراسیون‌ها و ورزش کشور است.

وی این طرح را به سود توسعه ورزش دانست و افزود: کارهایی که در حال حاضر سازمان ورزش انجام می‌دهد، بیشتر کارهای تصدی‌گری و تیم داری است.

یوسف‌نژاد ادامه داد: سازمان ورزش بیشتر به اموری می‌پردازد که شاید در ورزش، اصل نباشد و مسائل فرعی ورزش است.

عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش استفاده از ظرفیت‌های تخصصی را مهم‌ترین وظیفه دستگاه ورزش کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر آموزش عالی و آموزش و پرورش به نوعی از ورزش و تربیت بدنی جدا است و حتی نیروهای نظامی نیز  در این میان جایگاه کمتری دارند؛ در حالی که باید از تمام این قابلیت‌ها در جهت توسعه ورزش استفاده کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس، معتقد است زمانی که وزارتخانه ورزش و جوانان تشکیل شود، افرادی که در راس امور ورزش کشور قرار می‌گیرند،عنوان وزیر به خود می‌گیرند و تاکید کرد: وزیر هم باید از مجلس رای اعتماد بگیرد، بنابراین کسی باید در راس مسائل ورزشی باشد که از نظر تحصیلات، مدیریت و تجربه از جنس ورزش باشد و طبیعتا از ورود افراد غیر کارشناس و سیاسی به دستگاه ورزش در سطوح مختلف جلوگیری می‌شود.

یوسف‌نژاد همچنین به مزیت‌های دیگر این مصوبه اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر کارهای تصدی‌گیری در ورزش کاهش پیدا میکند و تیم داری نیز که نباید مربوط به سازمان تربیت بدنی باشد؛ از زیر نظر آنها خارج می‌شود؛ در حالی که وزارت ورزش و جوانان به کارهای سیاست گذاری و برنامه ریزی می پردازد.

وی ادامه داد: همچنین بودجه سالانه این وزارتخانه نیز از سوی مجلس  و در قالب وظایفی که دارد تنظیم می‌شود،به طور قطع یک چنین جایگاهی می‌تواند به توسعه ورزش بینجامد .

به گفته این عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس، فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی با این مصوبه استقلال بیشتر یپیدا می کنند و تقویت می شوند و از دخالت دولت در امور ورزشی کاسته می‌شود.

یوسف‌نژاد تاکید کرد: با توجه به شرایطی که در ورزش اتفاق افتاده است و ظرفیت‌هایی که داریم و متاسفانه از آنها استفاده نمی‌کنیم،کسب 20  مدال طلا در جام آسیایی را رتبه مناسبی نمی دانم.

  • کد خبر : 34860
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار