خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/03 - 17:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

وزارت بهداشت با تمام توان در مهار ایدز تلاش کند

**نماینده مردم نوشهر در مجلس تاکید کرد: صداوسیما، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باید با تمام توانخود ، آحاد جامعه را نسبت به خطرهای بیماری کشنده ایدز آگاه کنند.

"انوشیروان محسنی بندپی" به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: لازم است تمام محافل علمی مرتبط با آموزش پزشکی، درمانی و سلامت با ارائه برنامه منسجم، مدون و دقیق در ارتقای دانش عمومی تلاش کنند.

وی  از برخی افکار متضادی که هم اکنون در جامعه وجود دارد ، مبنی بر اینکه در جامعه ارزشی نباید در این خصوص اطلاع رسانی صورت گیرد به شدت انتقاد کرد و افزود: اطلاع رسانی نسبت به خطرهایی که جامعه را تهدید می کند ضروری است و ربطی به جامعه ارزشی و... ندارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برنامه مبارزه با ایدز باید همانند مهار بیماری های هموفیلی و تالاسمی به اجرا درآید، چرا که در این بیماریها همان طور که ژنها از طریق مادر و پدر به فرزندان انتقال می یافت، وزارت بهداشت با انجام آزمایش هایی ممانعت هایی در خصوص از ازدواج افراد ناقل بیماری ایجاد کردند،مجموعه این امور موجب گشت این بیماری ها کنترل شوندبنابراین می توان در خصوص ایدز نیز این روند را مورد توجه قرار داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون  جامعه و سیستم های اجتماعی در معرض خطر این بیماری هستند بنابراین ضروری است برای تمامی افراد توضیحات لازم از نحوه بیماری و راههای مقابله با ان توضیح و  ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  ارتقاء دانش نسبت به ابتلا به این بیماری را در سطح جامعه یک ضرورت مهم و اساسی دانست.

  • کد خبر : 23175
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار