خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/10 - 16:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
تربتی‌نژاد در تشریح نشست امروز کمیسیون کشاورزی مجلس:

ورود مجلس به پرونده امنیت غذایی در دوران تحریم/جدول کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تهیه می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مقرر شد در مدت زمان دو تا سه هفته ارگان‌ها جدولی از نیازها و تولیدات کشور و اینکه موجودی کشور چه مدت زمانی و برای چند روز پاسخگوی نیاز است ارائه کنند.

نور محمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تشریح نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون با موضوع امنیت غذایی در شرایط تحریم برگزار شد، اعضای کمیسیون و ارگان‌های ذی‌ربط در بخش‌ها خصوصی و دولتی در این بخش حضور داشتند.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در خصوص میزان نیازهای کشور به محصولات غذایی اساسی و اینکه چه میزان از این محصولات در کشور تولید می‌شود بود، گفت: همچنین در این جلسه راهکارهای موجود برای اینکه در شرایط تحریم بتوانیم ازعهده کمبودها بر بیاییم و اینکه چه حمایت‌هایی از صنف تولیدکننده از جمله کشاورزان و روستاییان به عمل بیایید مانند پرداخت مطالبات و حمایت‌های بیمه کشاورزی تا نسبت به کشت محصولات کشاورزی ترغیب شوند نیز مطرح شد.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نهایت مقرر شد در مدت زمان دو تا سه هفته ارگان‌ها جدولی از نیازها و تولیدات کشور و اینکه موجودی کشور چه مدت زمانی و برای چند روز پاسخگوی نیاز است ارائه کنند، ادامه داد: همچنین در این جدول ظرفیت‌های انبار و ذخیره سازی محصولات نیز باید برآورد شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌ریزی با دولت در راستای مقابله با تحریم‌ها اقدامات شایسته‌ای داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 251656
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار