خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/31 - 11:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نقوی حسینی در تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس:

واکاوی روابط ایران و ترکمنستان/ ترکمن‌ها از عدم پرداخت مطالباتشان گله‌مند هستند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارزیابی و بررسی روابط ایران و ترکمنستان در حضور نمایندگانی از دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 31 اردیبهشت ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون با هدف بررسی روابط ایران و ترکمنستان مباحثی را مورد ارزیابی، بررسی و گفت وگو قرار داد. در این جلسه که نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، مدیرعامل شرکت گاز، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی حضور داشتند، مناسبات دو کشور به بحث گذاشته شد.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از آنجایی که مناسبات و روابط جمهوری اسلامی با همسایگان در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و باید از حداکثر ظرفیت‌های همسایگان استفاده شود، بررسی روابط ایران و ترکمنستان در دستور کار قرار گرفت.



وی افزود: مباحث اقتصادی بین دو کشور به ویژه موضوع انتقال گاز و مبادلات و انتقال گاز، از جمله موضوعات مهم جلسه بود. همچنین مبادلات برق بین کشور اعم از مبادلات بخش دولتی و خصوصی که هر دو کشور که مشکلات بده و بستان دو طرف حل شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ترکمنستان در هر دو حوزه مذکور مطالباتی از جمهوری اسلامی دارد که به دلیل عدم پرداخت مطالبات، ترکمن‌ها گله‌مند هستند و باید دولت مشکل را حل کند. البته مسئولین حوزه برق مدعی بودند که مشکلات بانکی مانع حل و فصل مطالبات ترکمنستان است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس جمع‌بندی‌ها گره کار با ترکمن‌ها باید به هر شکل ممکن حل شود، همان طوری که باید همه مشکلات مبادلات و مراودات با کلیه همسایگان حل شود، زیرا در دوران برجام شرایط با همسایگان بهبود نیافته و نیازمند تلاش بیشتر است./



پایان پیام

  • کد خبر : 245449
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار