خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/01 - 20:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امیری کهنوج در تشریح جلسه کمیسیون کشاورزی:

واردات مرکبات قطع نشود؛ در زمان مناسب خود صورت گیرد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه قطع به‌یکباره واردات مرکبات، متضرر شدن گمرک را به‌دنبال خواهد داشت؛ تصریح کرد: واردات این محصولات باید در زمان مناسب خود انجام شود.


محمدرضا امیری کهنوج در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون اعتقاد داشتند که برخی از مواد قانون برنامه پنجم توسعه کشور به منظور افزایش بهره‌وری و توسعه کشاورزی نیاز به تغییر و اصلاح دارد.



نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند چشم‌انداز بیست ساله یادآور شد: بر اساس این سند وضعیت تولید کشور تا افق 1404 باید 3 درصد رشد داشته باشد.



انتظار می رود برنامه پنجم توسعه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برخی از مواد قانونی مانند ماده 31 و 32 و 34 و 37 در کمیسیون کشاورزی تغییر پیدا کند.



امیری کهنوج با بیان این که با وضعیت موجود، تحقق اهداف چشم انداز با مشکلات زیادی رو به روخواهد بود، تصریح کرد: انتظار مجلس از دولت این است که یارانه‌ها بیشتر از اینکه صرف پرداخت نقدینگی به مردم شود، در جهت تولید قرار گیرند.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در خصوص واردات مرکبات نیز گفت: قطع واردات مرکبات به‌طور کامل، اعمال تغییرات بدون برنامه در تعرفه‌ها و متضرر شدن گمرک را به‌دنبال خواهد داشت و قطع آن، اشتباهی بر روی اشتباهات دیگر دولت است.



وی افزود: نمونه این مساله را در بحث خودرو شاهد بودیم که با قطع واردات آن، تعرفه‌های این کالا افزایش یافت و باعث متضرر شدن میلیاردی گمرک، در این زمینه شد.



امیری کهنوج با غیرمنطقی خواندن قطع کامل واردات، بر اجرای صحیح آن تاکید کرد و اظهار داشت:‌ واردات مرکبات باید در زمان مناسب خود انجام شود که بهترین زمان آن، ایام نوروز است اما در حال حاضر که فصل برداشت مرکبات است، دلیلی برای ورود این محصولات به کشور وجود ندارد.



وی خاطرنشان کرد: با ساماندهی واردات از سوی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت، می‌توان از وارد شدن ضربه به تولید کشور، جلوگیری کرد.



عضو کمیسیون کشاورزی همچنین یاداور شد: بررسی موضوع واردات دام زنده و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز به جلسات هفته آینده کمیسیون موکول شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 63367
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم