خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/09/14 - 17:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس؛

واحدهای مسکونی 150 متری در تهران از مالیات اجاره بها معاف شدند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه مصوب شد واحدهای مسکونی با متراژ 150 متر در تهران و کلان شهرها و با متراژ 200 متر در شهرستان ها از مالیات اجاره بها معاف شوند.


مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: در نشست عصر امروز (سه شنبه 14 آذر) کمیسیون عمران مجلس بندهای دیگری از لایحه یک فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم در بخش مربوط به مسکن مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در یکی از بندهای این لایحه دولت پیشنهاد داده بود که واحدهای مسکونی بین متراژ 75 تا 100 متر در تهران و کلان شهرها از مالیات اجاره بها معاف شوند که اعضای کمیسیون عمران این عدد را به 150 متر در تهران و کلان شهرها و به 200 متر در سایر شهرها تغییر دادند.



وی تصریح کرد: به موجب یکی دیگر از مصوبات امروز کمیسیون عمران نقل و انتقال املاک برای اولین بار از مالیات معاف است و در دفعات بعدی نقل و انتقال، مشمول مالیات خواهد بود.



این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس برای پاسخ به سؤالات دو تن از نمایندگان گفت: یونس اسدی، نماینده مردم مشکین شهر و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه سوال مشابهی در مورد میزان کشته شدگان در سوانح جاده ای داشتند و همچنین نادر قاضی پور یک سؤال در مورد وضعیت مسکن مهر و زیرساخت های آن در حوزه انتخابیه اش را مطرح کرد.



بائوج لاهوتی در ادامه افزود: توضیح علی نیکزاد در مورد آمار کشته شدگان در سوانح جاده ای این بود که این تعداد از 27 هزار نفر در سال 89 به 20 هزار نفر در سال 90 رسیده است که در نهایت یونس اسدی از پاسخ وزیر راه و شهرسازی قانع شد اما نادر قاضی پور از توضیحات نیکزاد در مورد این سؤال قانع نشد.



سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سؤال نادر قاضی پور در مورد علت منتقل نشدن تأسیسات مورد نیاز برای مسکن مهر به شهرستان ارومیه گفت: وزیر راه و شهرسازی با ذکر دلایلی در این خصوص، قول داد که هر چه سریع تر این کار انجام شود اما قاضی پور از پاسخ علی نیکزاد قانع نشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 89625
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار