خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/06 - 18:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پزشکیان:

هنوز 60 درصد هزینه‌های پزشکی را بیماران پرداخت می‌کنند

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به عملکرد دولت در رابطه با مسائل خدمات درمانی گفت: واقعیت این است که قوانین و مقرراتی که از سوی مجلس به تصویب می‌رسد، آن طور که باید اجرایی نشده است.

"مسعود پزشکیان" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، ضمن بیان این مطلب که دولت باید خود، پاسخگوی عملکرد خود باشد، اظهار داشت: قوانین مربوط به پزشک خانواده، هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها و بیمه همه مردم، بحث‌هایی هستند که هنوز اجرا نشده‌اند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر افزود: متاسفانه کار اصلی که باید انجام می‌گرفت صورت نگرفته است و اینکه مشکل اجرا نشدن آنها چه بود، واقعا مشخص نیست. مثلا قرار بود مردم تنها 30 درصد هزینه‌های درمانی را از جیب خود پرداخت کنند و 70 درصد باقی‍مانده از سوی وزارت بهداشت تامین شود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاده است بلکه در حال حاضر 60 درصد هزینه را مردم پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اظهارات دولت مبنی بر کمبود بودجه و منابع تاکید کرد: ما در مجلس به دنبال این هستیم که منابع را از قبل به طور مشخص داشته باشیم تا جایی برای این‌گونه صحبت‌های دولت باقی نماند.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان عادلانه کردن خدمات بهداشت و درمان همراه با اجرای قانون پزشک خانواده می‌تواند در رفع نابرابری‌های درمانی اثربخش باشد.

  • کد خبر : 26155
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار