خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/07 - 10:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نجف نژاد:

نیازمند سرمایه‌گذاری در تیم‌های پایه هستیم

**در چند سال اخیر همواره شاهد ناکامی در تیم ملی فوتبال کشورمان بوده‌ایم. این ناکامی نه تنها در مورد تیم ملی بزرگسالان که در مابقی رده‌ها نیز به چشم می‌خورد که نمونه آخر آن ناکامی تیم ملی امید بوده است.

تیم ملی فوتبال کشور، پس از اینکه جام جهانی را از دست داد، دل به فتح جام ملت‌های آسیا بست و بردهای ابتدایی این تیم، امیدها را افزایش داد، اما باخت در برابر تیم قدرتمند کره‌جنوبی، بار دیگر مردم کشور را از موفقیت تیم ملی ایران مأیوس‌کرد.

در روزنامه وارش مازندران، درباره دلایل عمده این ناکامی‌ها از نگاه نمایندگان سخن رفته است که می‌خوانید.

"مقداد نجف نژاد"، رئیس کمیته فوتبال مجلس درباره این ناکامی‌ها می‌گوید: متأسفانه علت اصلی نتیجه نگرفتن ایران در بازی‌های ملی، عدم برنامه‌ریزی است. متأسفانه ما برای تیم ملی‌مان برنامه‌ای نداریم و اگر هم برنامه‌ای تدوین می‌شود، و حتی به تصویب می‌رسد، پایبند آن نیستیم و توجهی به آن نداریم. نماینده مردم بابلسر ادامه می‌دهد: دلیل اصلی این امر هم این است که مدیریت ما ثبات ندارد.

رئیس کمیته فوتبال مجلس با اشاره به عمده‌ترین راهکارهای برون رفت از این ناکامی‌ها می‌گوید: ما برای رهایی از این بحران نیازمند دو راهکار عمده هستیم. اول اینکه باید سرمایه‌گذاری‌ها  بر روی تیم‌های پایه باشد. تیم‌های پایه ما نیازمند به علم روز فوتبال و مربیان خارجی هستند تا رشد کنند و با متد‌های جدید آشنا شوند. امروز هر کشوری که صاحب‌نام در عرصه فوتبال است، این رویه را در پیش گرفته و با تقویت تیم‌های پایه قدرت خود را افزایش داده است.

مقداد نجف‌نژاد با اشاره به راهکار دوم می‌گوید: تا وقتی که سرمایه‌گذاری در ورزش کشور دولتی باشد، ما به هیچ جا نمی‌رسیم.

این نماینده توضیح می‌دهد: تاکنون برنامه‌های بسیاری نوشته شده که فوتبال کشور به بخش خصوصی واگذار شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. اتفاقاً تیم‌های خصوصی محدودی هم که داریم، در رقابت با باشگاههای دولتی ورشکست شده، مانند شموشک، استقلال اهواز و ابومسلم، از رقابت در لیگ حرفه‌ای باز مانده‌اند.

نجف‌نژاد ادامه می‌دهد: اگر بخواهم جمع‌بندی بکنم، باید بگویم که راهکار ما برای حل این مشکل این است که باشگاهها را واگذار کنیم به بخش خصوصی؛ البته این واگذاری نباید زبانی باشد، بلکه باید به عینه این اتقاق بیفتد، به‌ویژه در فوتبال این امر از اهمیت خاص و اولویت محرزی برخوردار است. در صورتی که شاهد این اتفاق باشیم، آن گاه باید بر اساس قانون اساسی که می‌گوید توزیع امکانات باید بر اساس نیازها و استعدادها باشد، بر پایه نیازها این امکانات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

رئیس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ایجاد وزارتخانه ورزش می‌گوید: ایجاد وزارتخانه ورزش در شرایط فعلی می‌تواند بهترین اتفاق در حوزه ورزش کشور باشد.

این امر نظارت بر ورزش را افزایش می‌دهد و به جهت گیری‌ها در ورزش کشور نظم و نظام می‌بخشد. به عقیده من با تحقق این امر شاهد رونق ورزش کشور خواهیم بود.

  • کد خبر : 36663
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار