خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/15 - 09:20
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

نگاهی به فعالیت نمایندگان استان فارس در حوزه‌های انتخابی

**همزمان با تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی، فرصت مناسبی برای نمایندگان فراهم شد تا سری به حوزه‌های انتخابی خود بزنند و علاوه بر پیگیری طرح‌های مصوب دولت و میزان پیشرفت کار، به روستاها و شهرهای حوزه انتخابی خود رفته، از نزدیک با خواسته‌ها و اولویت‌های موکلان خود آشنا شوند. روزنامه خبرجنوب به سراغ 8 تن از نمایندگان استان رفته و با آنها در باره فعالیت‌های آنان سخن گفته است.

نماینده داراب و زرین دشت: برای پیگیری پروژه‌ها به وزارت خانه‌ها می‌روم

"محمدمهدی افشاری" نماینده مردم داراب وزرین دشت، قرار است در تعطیلات تابستانی برای بررسی پروژه‌ها به وزارتخانه‌ها برود.

این نماینده می‌گوید: قراراست برای پیگیری پروژه‌ها به وزارتخانه بهداشت و درمان، راه و ترابری، جهاد کشاورزی و صنایع و معادن بروم.

افشاری ادامه می‌دهد: در وزارت بهداشت قرار است وضعیت افتتاح بیمارستان در شهرستان زرین دشت را بررسی کنم. بیمارستانی که مقدمات احداث آن فراهم شده است. شبانه‌روزی کردن درمانگاه‌ها به‌ویژه در روستاها و همچنین تأمین پزشک برای آن‌ها و تأسیس مرکز آموزشی مرتبط با وزارت بهداشت از دیگر اولویت‌های این حوزه انتخابی است.

نماینده داراب و زرین دشت از بررسی‌های خود در وزارتخانه راه و ترابری می‌گوید: ارتقا جاده شهرستان زرین دشت از فرعی به اصلی، پیگیری احداث بزرگراهی‌از شیراز به هرمزگان که بخشی از آن از داراب می‌گذرد ولی ناتمام مانده است، از جمله پیگیری‌ها در وزارتخانه راه و ترابری است. همچنین در این منطقه فرودگاهی داریم که از سال 55 تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است و مهمترین دلیل آن هم نیاز به 400 متر زمین برای استاندارد شدن ابعاد فرودگاه است. در این زمینه هم تلاش داریم در صورت امکان این زمین را فراهم کرده، فرودگاه را احیا کنیم.

نماینده مردم سروستان، کربال و کوار: پیگیر گازرسانی و آب آشامیدنی روستاها هستم

"نصرالله کوهی باغ اناری" نماینده مردم سروستان عمده زمان خود را به سرکشی به 20 روستای منطقه اختصاص داده است و مسائل حیاتی آن‌ها را بررسی می‌کند.

وی می‌گوید: به دلیل خشکسالی بی‌نظیر استان فارس، چاه‌های آب در بسیاری از روستاهای این حوزه انتخابی خشک شده و مردم آنجا با مشکل جدی در زمینه آب آشامیدنی روبه‌رو هستند. روستاهای خیرآباد، تسوج و فرمشگان از جمله این روستاها هستند.

کوهی درباره گاز کشی نبودن برخی روستاهای این منطقه کوهستانی نیز می‌گوید: روستاهای شوریجه، سیف آباد، خرامه، کفدهک و. . . با مشکل گاز روبه رو هستند. طبق توافقات به عمل آمده با مسئولان استانی و بودجه‌ای که به این منظور اختصاص داده شده است، قرار است در این مدت با همراهی مسئولان گاز استان، کلنگ گازرسانی در این روستاها زده شود. با توجه به بودجه​ای که به این منظور اختصاص یافته، بعد از کلنگ​زنی کار با سرعت پیگیری خواهد شد.

وی همچنین از کلنگ زنی چند سالن ورزشی و پیگیری جاده و آسفالت برخی روستاها خبر داد.

نماینده مردم ممسنی: اشتغال بیشترین مطالبه مردم است

"عبدالرضا مرادی" نماینده مردم ممسنی قرار است یک هفته در حوزه انتخابی خود به وضعیت طرح‌های مصوب رسیدگی کرده، با مردم منطقه رستم و ممسنی دیدار کند. او پس از یک هفته قرار است برای پیگیری‌های لازم به تهران باز گردد.

وی درباره دیدار با مردم می‌گوید: ممسنی بیش از 750 روستا دارد و از این نظر در سراسر استان فارس جایگاه اول را داراست. منطقه رستم نیز با 220 روستا یکی از مناطق قابل توجه استان است. تلاش کردیم در این تعطیلات از نزدیک دیداری با مردم داشته باشیم تا بیشتر با مطالبات و اولویت‌های آن‌ها آشنا شویم.

مرادی می‌افزاید: متأسفانه بیشتر مطالبات مردم این حوزه انتخابیه مربوط به حوزه اشتغال است. به‌ویژه بعد از خشکسالی اخیر که بسیاری از کشاورزان این منطقه با مشکلات جدی روبه رو شدند. در این زمینه تلاش داریم هر چه زودتر سد مخزنی رودخانه فهلیان را عملیاتی کنیم تا مشکلاتی از این دست به حداقل برسد. از سوی دیگر برای اشتغال جوانان نیاز به توسعه صنعتی داریم که امیدوارم دولت در این زمینه بیشتر همکاری کند. نماینده مردم ممسنی درباره بازدیدهای خود نیز گفت: جاده روستایی قلات به جوزا و نورآباد- بوان- مشایخ- شیراز جزو پروژه‌های اصلی ماست که زمینه را برای خارج کردن روستاهای منطقه از بن‌بست و شکوفایی آن‌ها فراهم می‌کند.

نماینده مردم شیراز: استان فارس به شهرک‌های صنعتی نیازمند است

"سیدحسین ذوالانوار" از رسیدگی به مشکل اشتغال در شیراز به عنوان مهمترین اولویت نمایندگان استان نام می‌برد. او راه برون رفت از این مشکل را توجه جدی مسئولان به گسترش صنعت در شیراز می‌داند.

نماینده مردم شیراز با اظهار تأسف از وضعیت صنعت در شیراز می‌گوید: هر روز که به اخبار نگاه می‌کنیم، می‌بینیم طرح‌های بسیاری در استان‌های کشور به بهره برداری و مرحله افتتاح می‌رسند، اما سهم استان فارس در این زمینه بسیار ناچیز و حتی نزدیک به صفر است.

وی ادامه می‌دهد: ما در وضعیت فعلی به دنبال سرمایه‌گذاری‌ای هستیم که ماندگاری و ارزش افزوده داشته باشد.

این نماینده با اعلام این مطلب که تا روز 24 مردادماه یعنی پایان تعطیلات تابستانی مجلس در حوزه انتخابی خود می‌ماند، درباره اولویت‌های برنامه خود می‌گوید: 14 درصد محصولات باغی و زراعی کشور مربوط به استان فارس است. این وابستگی استان به کشاورزی باعث شده مشکلاتی مانند خشکسالی آسیب‌های جدی به مردم این استان وارد کند

نماینده مردم اقلید: سرکشی به جاده‌های روستایی اولویت اول است

"ابوالقاسم رحمانی" برنامه ایام تعطیلات مجلس را به سه بخش عمده تقسیم کرده است؛ اول دیدار با مردم در حوزه انتخابی، دوم دیدار با مسئولان استانی برای رفع مشکلات منطقه و در پایان پیگری طرح‌ها از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در تهران. با این حال او اولویت اصلی خود را به جاده‌های روستایی و ارتباط آن‌ها با شهرهای بزرگ قرار داده است.

وی با بیان اینکه از پنجشنبه هفته گذشته به حوزه انتخابی خود آمده است، می‌گوید: بعد از چند روز دیدار با مسئولان استانی، تصمیم دارم به روستاها بروم و علاوه بر دیدار مردمی، پروژه‌های روستایی و به‌ویژه روند فعالیت‌های جاده‌سازی را دنبال کنم. بیرون آوردن روستاها از بن‌بست از جمله مهمترین برنامه‌های ما در سال 89 است.

رحمانی همچنین از پیگیری برای افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد، احداث دو درمانگاه شبانه روزی و آموزشگاه فنی دخترانه خبر داد.

نماینده مردم شیراز؛ دیدار با فعالان اقتصادی استان برای جذب سرمایه گذار

"جعفر قادری" نماینده مردم شیراز تا 23 مردادماه در حوزه انتخابی خود می‌ماند و برنامه‌های چندگانه‌ای را پیگیری می‌کند. دیدار مردمی در مساجد، دیدار با مسئولان استان، بازدید از پروژه‌های در دست اقدام وهمچنین دیدار با فعالان اقتصادی به منظور جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف صنعتی در این استان از جمله مهمترین برنامه‌های این نماینده مردم شیراز است.

وی با اشاره به حضور دو هفته‌ای خود در شیراز می‌گوید: مهمترین مشکلات مردم در استان فارس، پایین بودن درآمد سرانه و معضل اشتغال است.

قادری درباره دیدارهای مردمی خود می‌گوید: بیشتر این دیدارها در مساجد انجام می‌شود و من معمولاً بعد از نماز با مردم صحبت می‌کنم و درباره مشکلاتشان سؤال می‌پرسم.

وی همچنین ادامه می‌دهد: گاهی نیز مردم برای بیان مشکلات خود به دفترم مراجعه می‌کنند. آن‌هایی هم که تمایل دارند مسائل خود را با نماینده خود در میان بگذارند می‌توانند با شماره 2261212 تماس بگیرند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید:؛ لزوم سرمایه‌گذاری در بخش فولاد و پتروشیمی

"داود محمدجانی" نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید نیز از گلایه کشاورزان منطقه و مشکلات ناشی از خشکسالی خبر داد.

ویبا بیان اینکه دو روز در هر کدام از سه شهرستان حوزه انتخابی خود با مردم دیدار و گفت وگو خواهد داشت، می‌گوید: با بررسی‌هایی که انجام دادیم و صحبت‌هایی که با شورایارها داشتیم مشکل عمده مردم این حوزه انتخابی بحث خشکسالی است. در این زمینه مردم منطقه آسیب‌های جدی دیده‌اند و ما تلاش کردیم تانکر‌های آب رسان و تراکتور در اختیار کشاورزان قرار دهیم تا به طور موقت مشکل خشکسالی تا حدودی کاهش پیدا کند.

محمدجانی همچنین از دیدار با چند سرمایه‌گذار خارجی خبر می‌دهد و می‌گوید: در این فاصله زمانی از چند سرمایه‌گذار خارجی نیز دعوت کردم که موضوع اصلی سخنانم با آن‌ها درباره سرمایه‌گذاری در بخش فولاد و پتروشیمی بود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید از سفر خود در ابتدای هفته به تهران خبر داده و ادامه می‌دهد: برای پیگیری جاده‌های فتح آباد به پادنا، اسفند آباد به صفا شهر و جاده دهنود قرار است به وزارت کشاورزی بروم و با دو تن از معاونان وزیر جلساتی داشته باشم.

نماینده مردم لارستان؛ افتتاح بخش قلب بیمارستان امیرالمؤمنین

"علی اصغر حسنی" با بیان اینکه تا ابتدای ماه مبارک رمضان در حوزه انتخابی خود می‌ماند و با مردم دیدار می‌کند، از حضور در وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات مردم خبر داده است.

نماینده مردم لارستان می‌گوید: در حال حاضر در شهرستان خنج هستم که عمده گلایه مردم از بی‌توجهی دولت به خشکسالی‌های اخیر در استان فارس بوده است.

وی ادامه می‌دهد: بعد از دیدار با مردم و مسئولان استانی قرار است به تهران باز گردم و مطالبات مردم را در وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری کنم.

حسنی از حضور نزدیک خود در دو وزارتخانه کشور و کشاورزی خبر می‌دهد و می‌گوید: به تازگی ایجاد فرمانداری برای دو شهرستان لار و گراش به تصویب نهایی رسیده و قرار است با حضور در وزارت کشور حکم فرمانداری آنها را دریافت کنم.

وی می‌افزاید: یکی از اولویت‌های ما هم افتتاح بخش قلب بیمارستان امیرالمومنین در گراش بوده که در این ایام انجام شده است.

  • کد خبر : 24116
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار