خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/08 - 12:27
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
علی عزتی:

نمایندگان و دولت با همکاری هم مشکلات مردم را رفع کنند

**"علی عزتی" نماینده دهلران، آبدانان و دره شهر معتقد است اگر می‌خواهیم به مردم و دستگاه های اجرایی کمک کنیم باید درصدد جذب اعتبارات ملی باشیم و بی‌انصافی است که نمایندگان خدمات دولت را به نفع خود و به نام خود اعلام کنند بلکه همه باید به همت هم و با همکاری دولت درراستای رفع موانع و مشکلات مردم تلاش کنیم. گفت وگوی او را با نشریه طنین ایلام می خوانیم

نظر شما در ارتباط با اعتبارات دولت و توقعات مردم چیست؟

مسئولان باید توقع و انتظارات مردم را با اعتبارات دولت تنظیم کنند و با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی درصدد رفع مشکلات تلاش و از همه پتانسیل وجودی خود برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم استفاده کنیم.

در ارتباط با عملکرد آقای اعلایی استاندار جدید ایلام چه نظری دارید؟

خوشبختانه آقای اعلایی روز به روز به مسائل و مشکلات استان آشناتر می‌شوند و با بازدید از شهرستان‌های استان در پی شناخت مشکلات مردم هستند که این جای تقدیر دارد و امیدوارم با حمایت نمایندگان ایشان هم در پیشبرد امور موفق باشند.

آقای عزتی در طول دو سالی که به عنوان نماینده مردم استان ایلام در مجلس انتخاب شده‌اید تقریباً هر سه هفته یک‌بار در حوزه انتخابیه حضور داشته‌اید، تأثیرات این دیدارهای رودررو با مردم تاکنون در پیشبرد امور محسوس بوده؟

حضور نماینده در بین مردم و با مردم بودن عامل قانون‌گذاری خوب و نظارت دقیق است و بدون مشارکت مردم، شوراها، دهیاران ودستگاه‌های اجرایی انجام کارها سخت و مشکل است و باید از توان مردم، شوراها و مسئولان در راستای خدمت بیشتر استفاده کرد.

تعامل نمایندگان استان ایلام در مجلس با مسئولان استان چطور بوده؟

 اگر می‌خواهیم به مردم و دستگاه های اجرایی کمک کنیم باید درصدد جذب اعتبارات ملی باشیم و بی‌انصافی است که نمایندگان خدمات دولت را به نفع خود و به نام خود اعلام کنند بلکه همه باید به همت هم و با همکاری دولت درراستای رفع موانع و مشکلات مردم تلاش کنیم تا شاهد رشد و شکوفایی در این مناطق در تمامی ابعاد با توجه به خدمات دولت باشیم.

اخیراً جنابعالی وزیر راه و ترابری را به حوزه انتخابیه خود دعوت کردید از تأثیرات این سفر بگویید.

مشکلات راه‌ها در تمام حوزه جنوبی مشهود است و تاکنون خدماتی صورت گرفته که با توجه به این مهم، باید در این راستا توجه بیشتر شود و در حال حاضر تمام اعتبارات راه‌های حوزه جنوبی در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته‌اند که نوید بخش بهبود وضعیت راهها در آینده خواهد بود. در جلسه‌ای که با آقای مهندس بهبهانی در تهران داشتیم خواستار ملی شدن اعتبارات جاده چم‌سرخ - حاضرمیل - دهلران شدیم که خوشبختانه با دستور مساعد مقام عالی وزارت راه برای اولین بار این راه در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته و باید تلاش شود تا این پروژه مهم که فاصله زرین‌آباد را هم به شهرستان و هم مرکز استان کاهش می‌دهد و از طرفی با توجه به پتانسیل گردشگری منطقه زرین‌آباد در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در ارتباط با اتصال ایلام به شبکه سراسری راه‌آهن رایزنی‌هایی صورت گرفته؟

مجمع نمایندگان استان در تلاش است نظر مثبت کمیسیون ماده 32 جهت اتصال ایلام به شبکه سراسری راه‌آهن را اخذ کند که امیدواریم وزارت راه و ترابری هم همکاری‌های نهایی را به عمل آورد.

تونل کبیرکوه رؤیای مردم آبدانان و دره‌شهر بود که سالها سخن از اجرای آن بود حالا به مرحله اجرا در‌آمده. از آخرین پیگیری‌هایتان برای آغاز عملیات اجرایی طولانی‌ترین تونل کشور در استان ایلام بگویید.

خوشبختانه با دید مثبت وزیر راه و همکاری مسئولان مراسم کلنگ‌زنی با حضور مهندس بهبهانی انجام شد و برای اجرای این تونل جدول شماره 12 از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در حال ابلاغ است که بلافاصله پس از ابلاغ عملیات اجرایی محورهای دسترسی به تونل از سمت آبدانان و دره شهر یعنی از دو طرف غیر از قطعه تونل بزرگ با حداکثر مبلغ پیمان به نحوی که مطالبات پیمانکار تضمین شود شروع خواهد شد.

مردم بخش ماژین دره شهر در انتظار ساخت پل دوم ماژین برای خروج از بن‌بست جغرافیایی هستند. آیا این کار عملی می‌شود؟

احداث پل دوم ماژین بر روی رودخانه سیمره به منظور خروج بخش ماژین از بن‌بست فعلی از مطالبات به حق مردم است که رایزنی‌های پیگیری‌های زیادی با وزارت راه و ترابری برای احداث پل دوم ماژین بر روی رودخانه سیمره داشتیم که خواست جدی مردم است که با دستور شخص محترم وزیر مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور جهت تکمیل پل ماژین مساعدت به عمل آورد. اکنون قطعات پل به ماژین رسیده و مراسم کلنگ‌زنی این پروژه هم در ماژین انجام شد که امیدواریم در استان هم اعتبار مناسب تخصیص داده شود تا هرچه زودتر بخش ماژین از بن‌بست جغرافیایی خارج شود.

جنابعالی از اعضای کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه هستید. آیا حضور شما در جمع اعضای کمیسیونی که برنامه پنج سال آینده کشور را تعیین می‌کنند رهاوردی برای استان ایلام داشته؟

اتصال دو مجتمع پتروشیمی ایلام و دهلران به خط لوله اتیلن غرب برای اینکه مازاد تولیداتشان برای صادرات به این خط تزریق شود و صادرات اتیلن و راه‌اندازی این خط لوله که از مزیت‌های صنعت پتروشیمی کشور است از طرح‌های اولویت‌داری است که باید در طول برنامه پنجم تکمیل و راه‌اندازی شود. پتروشیمی دهلران هم جزو 66 طرح پتروشیمی گنجانده شد که باید تا پایان برنامه پنجم در کشور اجرا شوند.

 در ماه‌های نخست ورود شما به مجلس هشتم سؤالی از وزیر وقت نفت آقای نوذری داشتید که چرا با توجه به تصویب دولت در سال 84 کارگازرسانی به حوزه انتخابیه شما انجام نشده که وزیر نفت هم در صحن علنی مجلس گفت گازرسانی به دره‌شهر، آبدانان و دهلران توجیه فنی و اقتصادی ندارد و انجام نمی‌دهم و اگر قرار باشد هفته‌ای دو بار هم به مجلس می‌آیم و اگر ظرف مدت 20 سال به مردم سه شهرستان شما کپسول مجانی بدهیم به‌صرفه‌تر است از گاز‌رسانی و شما هم قانع نشده‌اید. چه شد که به یکباره گازرسانی به دره‌شهر در مراحل پایانی است و گازرسانی به آبدانان و دهلران هم در اولویت‌های شرکت ملی گاز قرار گرفت؟

خوشبختانه با عنایت دولت گازرسانی به دره‌شهر در مراحل پایانی است و لوله‌گذاری در شهر در حال آغاز است، گازرسانی به شهر بدره هم در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود، خط انتقال گاز به شهرستان دهلران به طول تقریبی 130 کیلومتر از خوزستان و خط انتقال گاز به شهرستان آبدانان به طول تقریبی 50 کیلومتر از دهلران بر اساس مصوبه هیأت دولت در سفر سوم به استان ایلام باید تا شهریور ماه سال آینده به اتمام برسد. پیمانکار گازرسانی به دهلران و آبدانان هم به‌صورت ترک تشریفات به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده و اعتبار این پروژه مربوط به ادامه خط ششم سراسری است که در مسیر اهواز - دهلران - دهگلان هم یک هزار و 300 میلیارد تومان است هزینه می‌شود.

شما در مجلس عضو کمیسیون کشاورزی و آب هستید. از تأثیرات حضور در این کمیسیون در حوزه انتخابیه‌تان بگویید.

سال گذشته فتاح وزیر نیرو را به منطقه دعوت کردیم و پس از بازدید با تخصیص اعتبارات ویژه به سد سیمره و سد دویرج موجب پیشرفت در عملیات اجرایی این سدها شد. با رایزنی‌های صورت گرفته هم 14 میلیارد تومان از محل اعتبارات آبهای مرزی برای احداث سد میمه اختصاص یافت و ردیف اعتباری برای سد سیکان اخذ شد که متأسفانه تاکنون عملیات اجرایی این طرح‌ها از سوی آب منطقه‌ای ایلام آغاز نشده که در همین زمینه اخیراً سؤالی از وزیر نیرو را مطرح کردیم که پس از برگزاری جلسه با نامجو وزیر نیرو خواستار آغاز عملیات اجرایی این سدها و آبگیری سد سیمره شدیم که مقرر شد وزیر نیرو برای بازدید از روند کند سدهای سیمره و دویرج راهی استان ایلام شود.

و صحبت پایانی؟

به تمام مردم حوزه انتخابیه‌ام اطمینان می‌دهم به جد پیگیر مطالبات آنها در مرکز هستیم و در تلاشیم که وزرا و معاونان آنها را از تهران به میان مردم در شهرستان‌های دهلران، دره‌شهر و آبدانان بیاوریم تا با تخصیص اعتبارات ویژه گامی هر چند کوچک در راه آبادانی مردم ولایتمدار استان ایلام برداریم.

  • کد خبر : 26343
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار