خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/14 - 17:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جزییات جلسه کمیسیون ویژه با وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد در مورد هدفمند کردن یارانه‌ها

نمایندگان دولت به دغدغه‌های نمایندگان مجلس پاسخ گفتند

**رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با حضور وزرای اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی دغدغه نمایندگان از نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها بررسی شد.

"غلامرضا مصباحی مقدم" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون ویژه طرح تحول  اقتصادی، تصریح کرد: صبح روز گذشته با حضور وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، معاون پارلمانی رییس جمهور، قائم مقام بانک مرکزی و معاون وزیر اقتصادی و بازرگانی مسائل مربوط به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی حامل‌های انرژی بررسی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه "سیدمحمدحسن ابوترابی فرد" نایب رییس مجلس بانی تشکیل این جلسه بود، گفت: اعضای کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی و برخی دیگر از نمایندگان مجلس جهت مطرح کردن با نمایندگان دولت در جلسه حضور پیدا کردند.

به گفته مصباحی‌مقدم، در این جلسه نمایندگان دغدغه‌های خود را در ارتباط با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی و زیر بخش‌های کشاورزی از جمله مرغداری، دامداری، گلخانه‍‌ای و کوره پزخانه‌ها با نمایندگان دولت در میان گذاشتند.

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس ادامه داد: اعضای دولت با ارائه توضیحاتی نشان دادند که با مشکلات اجرای هدفمندی یارانه ها در بخش های کشاورزی مطلع هستند و اقداماتی نیز در راستای حل آنها انجام داده اند.

این نماینده تاکید کرد: دولت مجموعه سهمیه گازوئیل و ازت برای مصارف مختلف بخش های تولیدی و کشاورزی را افزایش داده است.

مصباحی مقدم به دغدغه  دیگر نمایندگان در جلسه کمیسیون ویژه اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در خصوص تراز در آمد و هزینه ها سوالاتی مطرح کردند و در نهایت اعضای دولت تصریح کردند درآمدهای از اجرای این قانون با اصلاح قیمت حامل های انرژی، آب، جرایم برق و گاز یک سال گذشته و یارانه برق و نان و آرد که دستگاه مقننه مدنظر داشت کسب می‌شود.

وی تصریح کرد: درآمدهای کسب شده از این بخش ها بالغ بر 14هزار میلیارد تومان در طول سه ماه است که دولت در این سه ماه نزدیک به هشت هزار و چهارصد میلیارد تومان باز توزیع خواهد کرد.

رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس اظهار داشت: هفته آینده کمیسیون ویژه تشکل جلسه خواهد داد.

  • کد خبر : 35035
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار