خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/06 - 07:59
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

نمایندگان استان زنجان در ایام سرکشی به حوزه انتخابیه

**نمایندگان مجلس از یکشنبه سوم مرداد تا شنبه هفته بعد نهم مرداد یک هفته برای انجام امور نمایندگی به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی خواهند کرد. مجلس همچنین از روز یکشنبه 10 مرداد تا 23 مرداد مرحله اول تعطیلات تابستانی را پشت سر خواهد گذاشت. با این حساب با وجود یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و دو هفته تعطیلات دور اول تابستانی، مجلس به مدت 20 روز جلسه ندارد.

براساس حقی که ماده 84 آیین نامه داخلی مجلس به نمایندگان داده است آنها بعد از سه هفته کاری در مجلس، یک هفته را برای انجام وظایف نمایندگی خود تعطیل هستند؛ همچنین با فرارسیدن تابستان، یک هفته با تشخیص هیأت رئیسه مجلس با صندلی‌های سبز رنگ بهارستان خداحافظی می‌کنند. البته این تعطیلات به دو قسمت 15 روزه تقسیم می‌شود که در سال سوم کاری مجلس، نمایندگان 15 روز در مرداد و 15 روز دیگر در شهریور ماه به تعطیلات تابستانی می‌روند. 

نشریه مردم نو به سراغ نمایندگان استان زنجان رفته و از آنها سؤال کرده که این تعطیلات را چطور سپری می‌کنند؟

نمایندگان این زمان را بهترین فرصت برای ارتباط با مردم و دستگاه های حوزه انتخابیه خود می‌دانند و با بیان اینکه سعی می‌کنند در این روزها به مشکلات و مسائل مردم بپردازند، خود را جدا از مردم نمی‌دانند.

دیدار با مسئولان و مردم

"جمشید انصاری" نماینده مردم زنجان و طارم با بیان اینکه با حضور در حوزه انتخابیه از طرح‌ها و پروژه‌ها دیدار خواهم کرد گفت: در این ایام باید به روستا‌ها هم بروم و مشکلات آنها را پیگیری کنم.

وی حضور در جلسه‌های استانداری، شورا‌ها و دیدار با مردم را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد. انصاری ادامه داد: این تعطیلات زمان مناسبی است تا بیشتر به بررسی مشکلات زنجان و طارم بپردازم و تعامل با دستگاه‌ها را افزایش دهم.

انصاری با بیان اینکه باید در این روزها به طرح‌های مطالعاتی که می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری در استان کمک کند بپردازد گفت: زنجان از پتانسیل‌های خوبی برخوردار است، برای همین باید زمینه جذب سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت، از طرفی طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که باید از این فرصت استفاده و مسائل مربوط به آن را پیگیری کرد تا مردم بیشتر درباره آن بدانند.

پیگیری مصوبات دولت

در ادامه "رضا عبداللهی" نماینده مردم ماهنشان، انگوران و ایجرود گفت: از قبل برنامه‌ریزی کردم تا تمام این 10 روز را در شهر‌های حوزه انتخابیه باشم.

وی با بیان اینکه قصد دارم با مردم بیشتری در دفتر کارم ارتباط داشته باشم افزود: بعضی از مردم مشکلاتی دارند اما امکان حضور در تهران را ندارند، بنابراین این فرصت هم برای آنها و هم من مناسب است تا بتوانیم به راه حلی درباره مشکلات آنها برسیم.

عبداللهی بازدید از پروژه‌های و واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و اظهار داشت: باید پیگیر مصوبات دولت در شهر‌های انگوران، ایجرود و ماهنشان باشم. عبداللهی ادامه داد: برخی از طرح‌ها با کمبود اعتبارات مواجه هستند که باید با استانداری در این زمینه جلساتی را برگزار کنم.

تعامل و گفت و گو با مردم

"سیدفاضل موسوی" نماینده مردم خدابنده گفت: بیکاری و مشکلات کشاورزان از عمده مسائلی است که باید به عنوان نماینده مردم پیگیر آن باشم.

وی با اشاره به اینکه هفته اول تعطیلات در حوزه انتخابیه خود خواهم بود ادامه داد: حضور در دفتر، گفت‌وگو با مردم، بازدید از روستاها و طرح‌های شهر خدابنده از دیگر برنامه‌ها در این ایام خواهد بود.

موسوی ادامه داد: همچنین با حضور در جلسلات، مسئولان مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف مطرح می‌کنند تا با هم‌فکری بتوانیم به راه حلهای مؤثری دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: مردم باید بدانند که نمایندگان تا آنجا که بتوانند مشکلات آنها را رسیدگی و پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم خدابنده با بیان اینکه بسیاری از مردم به ویژه تحصیلکرده‌ها خواهان شغل مناسب از ما هستند گفت: متأسفانه کمبود شغل یک مشکل فراگیر شده که باید تمام نمایندگان پیگیر آن باشند.

بررسی طرح‌ها و پروژهها

در ادامه "احمد مهدوی ابهری"اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات مردم، پیگیری مصوبات و پروژها قطعاً به زمان زیادی نیاز دارد که در این روزها می‌توان آنها را پیگیری کرد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره تصریح کرد: تمام تعطیلات در حوزه انتخابیه خواهم بود تا در جلسه‌های استانداری، شوراها و دیدار با مسئولان بتوانیم به یک راه حل مشترک درباره حل مسائل استان برسیم.

وی ادامه داد: بیشتر مشکلات مردم مربوط به بیکاری است که در سفرهای هیأت دولت در این باره مصوبات خوبی تصویب شده است که با تأمین اعتبارات اجرایی خواهد شد.

بررسی گزارش کاری مسئولان

"سعدالله نصیری قیداری" با بیان اینکه این فرصت زمان مناسبی برای حضور در زنجان و طارم خواهد بود گفت: حضور در جلسه‌های استانداری و اداره‌ها و سازمانها و بررسی گزارش‌های کاری از مهمترین اولویتهای این سفر من خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این روزها از پروژه‌ها یا واحدهای صنعتی و عمرانی که از قبل درخواست بازدید داشتند، دیدار خواهم کرد و در برخی از جلسات استانداری هم حضور خواهم داشت.

نصیری از دیدارهای خود با مسئولان کشاورزی، صنعتی و آموزشی شهرهای زنجان و طارم یاد کرد و گفت: در این دیدارها گزارش های کار و مسائل مربوط به حوزه کاری عنوان می‌شود.

  • کد خبر : 23446
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار