خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/19 - 10:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدرمضان شجاعی‌کیاسری:

نشست کمیسیون تلفیق برای تأمین نظر شورای نگهبان آغاز شد

دبیر کمیسیون تلفیق بودجه 90 گفت: پس از اعلام نظر شورای نگهبان در باره گزارش کمیسیون تلفیق از بودجه سال 90، اعضای این کمیسیون برای تأمین نظر شورا تشکیل نشست دادند.


"سیدرمضان شجاعی کیاسری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان این که کمیسیون تلفیق امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت) با دستور کار تأمین نظر شورای نگهبان درباره بودجه سال 90 تشکیل نشست ‌می‌دهد، گفت: از آنجا که روز گذشته (یکشنبه 18 اردیبهشت) گزارش شورای نگهبان از سند مالی کل کشور به هیئت رئیسه ارسال شد، به همین علت کمیسیون تخصصی تلفیق نشست دارد.



نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عصر روز گذشته هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق، با "محمدرضا علیزاده" نماینده شورای نگهبان گزارش این شورا را بررسی کردند.



این نماینده در باره برخی از ایرادهای شورای نگهبان در بودجه سال 90 توضیح داد: این شورا جزء «ب»، «ر» و «ز» بند 12، جزء «الف» و «ب» بند 30، بندهای الحاقی 20، 51 و 55 را دارای ابهام و مغایر با اصل 53 قانون اساسی خواند.



در اصل 53 قانون اساسی آمده است که، همه دریافت‌های دولت‏ در حساب‌های‏ خزانه‏داری‏ کل‏ متمرکز می‏شود و همه‏ پرداخت‌ها در حدود اعتبارهای مصوب‏ به‏موجب‏ قانون‏ انجام‏ می‏گیرد.



شجاعی کیاسری با بیان این که شورای نگهبان به اساسنامه شرکت ملی نفت نیز ایراد گرفته است و خواستار روشن شدن وضعیت این شرکت شد، تصریح کرد: کمیسیون تلفیق امروز باید برای تأمین نظر شورای نگهبان درباره بندهای الحالقی 31، 40 و بند 21 و جز «ب» بند 31 نیز پیشنهادی ارائه کند.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق با بیان این که صحن علنی امروز در نوبت عصر برای تأمین نظر شورای نگهبان برگزار می‎شود، اظهار کرد: پس از تصویب پیشنهادهای جدید در کمیسیون تلفیق، گزارش نهایی برای رأی گیری نهایی به صحن علنی ارسال می‌شود.

  • کد خبر : 46534
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار