خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1394/03/05 - 19:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

نشست وی‍ژه کمیسیون بهداشت برای مبارزه با مواد مخدر /کمپین نگهداری از معتادان ایجاد می شود

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در یک نشست دو ساعته ابعاد مختلف مبارزه با مصرف مواد مخدر و پیشگیری ازا فزایش مصرف آن را مورد بررسی قرار دادند و در نتیجه قرار شد نمایندگان مجلس ضمن بررسی هزینه کرد بخش ها، بودجه ای را برای آموزش در بخش پیشگیری از اعتیاد در نظر بگیرند.


عبدالرحمان رستمیان عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص نشست این اعضا با مسولان ستاد مبارزه با مواد مخدر،‌وزرات ارشاد،‌نیروی انتظامی،‌آموزش و پرورش و آموزش عالی به خبرنگار ما گفت:دو موضوع کاهش تقاضا و عرضه مواد مخدر به صورت ویژه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  مورد بررسی قرار گرفت.



وی افزود:برای رسیدن به کاهش تقاضا باید اطلاعات مردم را افزایش داد به نحوی که برای خرید مواد مخدر اقدام نکنند.اگر چنین امری هدف گذاری شود می توان به کاهش عرضه دست پیدا کرد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضا حاضر در نشست کمیسیون به مشکلات و چالش های خود که مهم ترین آن بودجه بود اشاره کردند تصریح کرد:طبق قانون قرار شد از عوارض فروش سیگار درصدی به آموزش و پرورش و آموزش عالی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر داده شود تا آنها بتوانند برنامه های پیشگیری خود را عملیاتی کنند اما متاسفانه این پول در ساختمان سازی ونوسازی مدارس هزینه شد.



وی افزود:نمایندگان مجلس باید بررسی کنند که پول داده شده به آموزش و پرورش و سایر بخش ها از عوارض سیگار چگونه و در چه بخش های هزینه شده است و چرا در این بخش انحراف مالی صورت گرفته است.زمانیکه برای آموزش و  جلوگیری از مصرف مواد مخدر به دستگاه ها پولی اختصاص پیدا می کند آن پول باید در همان جا صرف شود نه آنکه در ساختمان سازی هزینه گردد.



رستمیان تصریح کرد:50 درصداز زندانیان کشور به علت جرم های که نشات گرفته از اعتیاد است زندانی شده اند.اگر دولت بر پوشش پیشگیری از مصرف مواد مخدر اقدام می کرد ما با چنین آماری روبرو نمی شدیم.البته دستگاه های مختلف چون آموزش و پرورش و آموزش عالی از نبود بودجه گلایه های زیادی کردند .از اینرو  قرار شد مجلس دراین خصوص از منابع مختلف کمک کند.



وی در ادامه خبر از ایجاد کمپین برای نگهداری معتادان خبر داد و افزود:قرار است کمپینی برای نگهداری معتادان و مجرمان مواد مخدر به صورت جداگانه با ظرفیت 15 هزار نفر د راطراف تهران با همت وزارت کشور ،‌ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری ایجاد شود.



 

  • کد خبر : 148446
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار