خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/21 - 18:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بعد از ظهر امروز برگزار شد

نشست ویژه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی آخرین تحولات مصر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه عصر امروز این کمیسیون و همزمان با تعطیلی مجلس و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خبر داد.


"حسین ابراهیمی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح جزئیات جلسه بعد از ظهر امروز – 21 تیر- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در جلسه امروز که با حضور میهمانی از وزرات امور خارجه تشکیل شد گزارشی از چگونگی و وضعیت انقلاب­های منطقه ارائه شد.



نمانیده بیرجند و درمیان با بیان این که در این گزارش به موضوع انقلاب و شرایط موجود مصر اشاره شده بود افزود: آمریکایی­ها به همراه عربستان صعودی و برخی از کشورهای منطقه به دنبال این هستند که انقلاب مصر را از مسیر اصلی منحرف کنند به همین منظور و برای دستیابی به این هدف موضوع انتخابات این کشور را هدف قرار داده­اند.



وی با بیان این­که این کشورها قصد دارند انتخابات مجلس مصر که قرار است در شهریور ماه برگزار شود به تاخیر بیندازند خاطرنشان کرد: آن‌ها قصد دارند با به تاخیر انداختن انتخابات مصر، آرام آرام مردم این کشور را خسته کرده و با ایجاد یکسری ناامنی در نهایت فضای این کشور را ناامن جلوه داده و به بهانه این که این کشور نیاز به امنیت دارد فضا را برای تاسیس حکومت نظامی به رهبری فردی نظامی آماده کنند.



ابراهیمی تصریح کرد: اما جوانان مصری با آگاهی از این موضوع با برگزاری تظاهرات و تجمع در میدان تحریر خواستار برقراری انتخابات در موعد مقرر شده و بدون هیچ گونه تاخیری شدند.



او با تاکید بر این که این تجمعات همچنان ادامه دارد گفت: مردم مصر آگاهند که بعد از تشکیل مجلس، موضوع قانون اساسی پیگیری و در نهایت رئیس جمهوری مورد تایید مردم انتخاب خواهد شد.



عضو کمیسیون امنیت اذعان داشت : کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با آگاهی از این موضوع در صدند تا از هر راه ممکن برگزاری انتخابات در این کشور را به تاخیر بیندازند موضوعی که البته با همکاری مردم مصر خنثی خواهد شد.

  • کد خبر : 53886
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار