خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/30 - 17:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی,کمیسیون ها
اسحاقی؛

نشست مشترک کمیسیون بهداشت مجلس با رئیس جمعیت هلال احمر/ هلال احمر در این دوره از شفافیت مالی بی نظیری برخوردار است

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: جمعیت هلال احمر از شفافیت مالی بی نظیری برخوردار است و کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در نشست مشترک تاکید کرد که برای بررسی اسناد مالی آمادگی دارند و در مورد مباحث مالی هر سه ماه یکبار گزارش ارائه می شود و برای تمامی موارد وقف شده هم کمیته ای تشکیل شده است.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با رئیس جمعیت هلال احمر و معاونان ایشان خبر داد و گفت:  پس از ارائه گزارش رئیس جمعیت و کمیسیون موارد مطروحه در کارگروه ها، کمیته ها و مرکز پژوهش های مجلس بررسی شد و حمایت کمیسیون از جمعیت به گونه ای بود که کولیوند در این نشست مشترک از اقدامات موثر کمیسیون بهداشت تشکر و تاکید کرد که اگر کمک نمایندگان نبود احکامی که در برنامه هفتم توسعه مصوب شد مدنظر قرار نمی گرفت.

وی افزود: اقدامات بسیار موثر و مبارکی در زمان مدیریت جدید از جمله ارتقای جایگاه جمعیت در حوزه بین الملل انجام شده و امروز با تکیه بر سرمایه اجتماعی با وجود رقبای بسیار بزرگ از لحاظ ماشین آلات و تجهیزات در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر جمعیت هلال احمر از شفافیت مالی بی نظیری برخوردار است و  کولیوند در نشست تاکید کرد که برای بررسی اسناد مالی آمادگی دارند و در مورد مباحث مالی هر سه ماه یکبار گزارش ارائه می شود و برای تمامی موارد وقف شده هم کمیته ای تشکیل شده است.

اسحاقی یادآور شد: یکی از دستاوردهای هلال احمر دستیابی به اعتماد مجمع خیرین ملی و بین المللی است و با مدیریت منابع مالی، 900 دستگاه خودرو به ناوگان هلال افزوده شده و اموالی که در گذشته از هلال گرفته شده با مدیریت ایشان بازگردانده شده است؛ جمعیت هلال احمر با وجود مقامات و پژوهش گران و صاحب نظران به جایگاه علمی در صلیب سرخ دست یافته و در مباحث مختلف به ویژه در بحث فلج اطفال ورود جدی کرده و با استفاده از ظرفیت خیرین توانسته در این رابطه به نتایج شایسته و مبارکی دست یابد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در ستاد مرکزی، سلامت و جان مردم را در اقصی نقاط کشور رصد می کند و در واقع حافظ جان و مال مردم است و باید دغدغه های جمعیت به ویژه بودجه ای آن رفع شود./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 378684
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار