خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/21 - 12:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سودانی از احتمال برگزاری نشست کمیسیون انرژی و هیئت رئیسه خبر داد:

نامه کمیسیون انرژی در باره ضرورت توسعه میادین مشترک روی میز هیئت رئیسه

نایب رئیس کمیسیون انرژی از ارسال نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس برای برگزاری نشستی مشترک میان اعضای کمیسیون انرژی، هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق و هیئت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: دستور کار این نشست بررسی راهکارهای پشتیبانی از فعالیت‌های نفتی به‌ویژه در حوزه میدان‌های مشترک در بودجه 90 است.


"ناصر سودانی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از تصمیم کمیسیون انرژی برای تغییر اعتبارات نفت و گاز در لایحه بودجه 90 خبر داد و گفت: کمیسیون انرژی بعد از برگزاری نشست‌های متعدد به این نتیجه رسیده است که اعتبارات در نظر گرفته شده برای حوزه نفت و گاز در لایحه بودجه 90 کافی نیست و برای اصلاح این موضوع نیاز به نشست مشترک میان هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق و کمیسیون انرژی وجود دارد.



نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کمیسیون انرژی برای برگزاری این نشست به هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق نامه نوشته است، افزود: در صحبتی که با رئیس مجلس درباره این نشست مطرح شد، وی نسبت به برگزاری آن اعلام آمادگی کرد و به احتمال زیاد این نشست در روزهای آینده برگزار می‌شود.



نایب رئیس کمیسیون انرژی همچنین افزود: برای این که بتوانیم برداشت مناسب از میدان های مشترک نفت و گاز خود داشته باشیم، طبق قانون برنامه پنجم توسعه نیاز به سرمایه گذاری اساسی در این حوزه  داریم که این موضوع در لایحه بودجه 90 مغفول مانده است.



ادامه بررسی لایحه بودجه 90 در کمیسیون انرژی



طبق برنامه اعلام شده از سوی مجلس، کمیسیون انرژی فردا یکشنبه (22 اسفند) در دو نوبت صبح و عصر بررسی لایحه بودجه سال 1390 را ادامه می‌دهد.



 بر اساس ماده 229 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت موظف است سالانه 10 درصد از ارزش نفت خام، میعانات و میعانات گازی تولیدی را برای برداشت صیانتی از مخازن نفتی موجود و افزایش تولید گاز طبیعی به ویژه با اجرای فازهای برنامه‌ریزی شده میدان گازی پارس جنوبی و سایر میدان های مشترک، هزینه کند؛ در این ماده همچنین بر جمع آوری گازهای در حال سوختن میدان های در حال بهره برداری تأکید شده است.



رئیس کمیسیون انرژی مجلس چندی پیش از بی‌توجهی به  برداشت از میدان های مشترک نفت و گاز در بودجه 90 انتقاد کرده است.



حمیدرضا کاتوزیان با بیان این که میان نیازهای کشور در حوزه نفت و گاز با آنچه دولت در لایحه بودجه 90 آورده است، فاصله زیادی وجود دارد، گفته بود؛ متأسفانه در بودجه 90 به توسعه میدان های مشترک  نفت و گاز و بهره‌برداری پرشتاب تر از میدان مشترک پارس جنوبی توجه نشده است.

  • کد خبر : 40629
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار