خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/26 - 09:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یادداشتی از مهدی مهدی‌زاده

موقعیت استراتژیک گناباد و نیاز به راه‌های ارتباطی

**"مهدی مهدی‌زاده" نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به بررسی وضعیت فعلی راه های ارتباطی حوزه انتخابیه خود پرداخته است.

متن یادداشت این نماینده که در روزنامه قدس منتشر شده، به این شرح است:

استان خراسان‌رضوی از جمله استانهایی است که به دلایلی از جمله موقعیت استراتژیک و همچنین قرار گرفتن پایتخت معنوی کشور در آن از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری‌که همه‌ساله حجم زیادی از مسافران و زائران از این استان بازدید می‌کنند. شهرستان­ گناباد هم به عنوان یکی از شهرستان‌های استان در این زمینه از موقعیت خاصی برخوردار است.

 بر همین اساس رسیدگی و توجه ویژه به راه‌های ارتباطی این شهرستان از اولویت‌هایی است که اگرچه اقداماتی چند برای بهبود آن صورت گرفته است اما هنوز توقعات مردم شهرستان را برآورده نکرده است.

فرودگاه شهرستان گناباد که از سال 71 مجوز آن از سوی کمیته فضایی کشور صادر و یک سال بعد برنامه آن به تصویب دفتر ساخت فرودگاه‌های وزارت راه‌و‌ترابری رسید اما مدت‌ها به دلایل معلومی (مخالفت بعضی از اشخاص) عملیات اجرایی آن متوقف شد اما در نهایت با اقدامات بنده در این دوره از نمایندگی و با پیگیری‌های صورت گرفته موفق به اخذ مجوز از کمیسیون ماده 32 شدیم و امید می‌رود که به زودی پیمانکار این طرح مشخص و طرح وارد فاز اجرایی شود.

اگرچه در گذشته اقدامات مثبتی نسبت به تکمیل باند فرودگاه و نصب برج موقت (پرتابل) و دستگاه‌های NDB صورت گرفته و بخشی از آن به پایان رسیده است اما براساس اظهارات رئیس شرکت فرودگاه­‌های کشور عملیات تکمیل فرودگاه با تعیین پیمانکار جدید ظرف روزهای آینده انجام خواهد شد. در حال حاضر مشاور طرح شرکت فرود راه بوده که در حال بررسی و اصلاح نقشه‌ها برای آماده‌سازی کار اجرایی است.

طول باند فرودگاه شهرستان گناباد حدود 4 کیلومتر که بخش مهمی از عملیات اجرایی آن انجام شده است. در سال 82 حدود 5/2 میلیار تومان به این بخش اختصاص داده شد و برای سال‌های بعد هم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد امید می‌رود با عملیاتی شدن این طرح شاهد تسهیل و توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان باشیم.

از دیگر موارد راه آسفالته خواف - گناباد است که این پروژه هم در نوبت اخذ مجوز کمیسیون ماده 32 قرار دارد.

راه‌آهن چابهار- مشهد از دیگر پروژه‌هایی است که در ایجاد و تسهیل راه­های ارتباطی استان بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود. اتصال این شهرستان به خطوط ریلی بارقه امیدی برای مردم است تا در آینده شاهد پیشرفت منطقه باشند. در این زمینه با قول مساعد رئیس‌جمهور قرار است عملیات اجرایی این راه بسیار مهم از قسمت بالا یعنی شهرستان مه‌ولات آغاز شود. در صورتی که دستور رئیس‌جمهور اجرایی شود مردم شهرستان گنابادهمچنین شهرستان خضری در آینده‌ای نه‌چندان دور از نعمت راه‌آهن بهره‌مند خواهند شد.

  • کد خبر : 38297
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار