خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/06 - 17:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ساداتی نژاد خبرداد:

موافقت کمیسیون کشاورزی با تحقیق و تفحص از نحوه اجرای پروژه 46 هزار هکتاری سیستان

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: پس از ارائه مباحثی از سوی مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و نماینده متقاضیان انجام تحقیق و تفحص از نحوه اجرای پروژه 46 هزار هکتاری دشت سیستان، اعضای کمیسیون کشاورزی با انجام این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( یکشنبه 6 تیرماه) کمیسیون کشاورزی، گفت: دستور کار اول کمیسیون کشاورزی در خصوص بررسی سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست در شهرستان نقده بود که در این زمینه گزارشی ارائه شد و اعضای کمیسیون نیز با خانواده خبرنگاران جان باخته در این حادثه ابراز همدردی کردند.



نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستور کار دوم نشست امروز کمیسیون کشاورزی بررسی تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری دشت سیستان بود، گفت: پس از ارائه مباحثی از سوی مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و نماینده متقاضیان انجام تحقیق و تفحص از نحوه اجرای پروژه دشت سیستان، اعضای کمیسیون کشاورزی با انجام این تحقیق و تفحص موافقت کردند.



وی با تاکید بر اینکه دستور کار سوم جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد اراضی کشاورزی در کشور بود، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی مشخص شد در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی به شدت عقب ماندگی وجود دارد. در حالی که باید تا سال 99 اسناد تمامی زمین‌ها کشاورزی صادر می‌شد در حال حاضر سند کمتر از ده درصد این اراضی صادر شده است.



ساداتی نژاد با بیان اینکه با ادامه روند فعلی اجرای طرح کاداستر تا ده سال آینده نیز صدور اسناد اراضی کشاورزی به پایان نمی‌رسد، گفت: در حال حاضر کمیسیون رفع تداخلات به کندی عمل می‌کند، در حالی که باید این کمیسیون 2 نشست در هفته برگزار کند در برخی از استان‌ها در طول سال گذشته کمیسیون رفع تداخلات تنها شش نشست داشته است.



رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: نگرانی بسیار زیادی در زمینه تاخیر در صدور اسناد کشاورزی وجود دارد و کشاورزان تا زمانی که سند اراضی خود را دریافت نکنند نمی‌توانند از مزایای دریافت تسهیلات بهره‌مند شوند.



وی با اشاره به اینکه نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مامور شد تا در نشست‌های مربوط به اجرای کاداستر حاضر و پیگیری‌های لازم را در راستای رفع مشکلات و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها انجام دهد، افزود:  مشخص بود که هماهنگی بین سازمان امور اراضی و سازمان ثبت اسناد و املاک وجود ندارد.



رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح کاداستر ضعف‌ها و خلاء‌های قانونی و آیین‌نامه‌ای وجود دارد که مقرر شد در جریان اصلاح طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی که به کمیسیون ارجاع داده شده این موانع و مشکلات رفع شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 322016
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار