خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1392/07/14 - 18:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
خضری در گفتگو با خانه ملت مطرح کرد:

موافقت اعضای کمیسیون بهداشت با کاندیدا شدن معلولان در انتخابات مجلس

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در مورد طرح اصلاح بند( 6) ماده( 28 ) قانون انتخابات مجلس شورایاسلامی، گفت: این طرح در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رای قاطع نمایندگان روبرو شد و بر اساس آن اعضای این کمیسیون با کاندیدا شدن معلولان در انتخابات مجلس موافقت کردند.


رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد دستور کار امروز یکشنبه (14 مهر)، افزود: دستور اول، استماع گزارش مسئولان بهداشت و درمان سازمان بسیج بود که در مورد برنامه‌ها و نحوه عملکرد این سازمان ارایه شد.



نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از دیگر محورهای مطرح شده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به شمار می‌رفت،‌ ادامه داد: بر اساس موادی از این طرح "صندوق تامین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی بیمه‌ای دولتی و غیر دولتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری (سهامی عام)، بانک‌های دولتی و غیردولتی و شرکت‌های وابسته به آن و کانون سهام عدالت به صورت مستقیم و غیرمستقیم اجازه انجام دادن هیچ‌گونه فعالیت بنگاه‌داری جدید را ندارند و تنها مجاز به سهامداری غیر مدیریتی هستند".



این نماینده مردم در مجلس نهم در تشریح چگونگی بررسی طرح مذکور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس‌ یادآور شد: قسمتی از این مواد یاد شده مربوط به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود و برای انجام این مهم کارگروهی را تشکیل دادیم تا این کارگروه با تیمی اقتصادی قوی مانند مرکز پژوهش‌ها مشورتی داشته باشد و این مهم رفع شود.



خضری‌ در مورد بررسی طرح اصلاح بند (6) ماده (28) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ افزود: اصل این طرح که در خصوص حضور معلولان در انتخابات مجلس بود در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مطرح شد که بند 6 ماده 28 آن در کمیسیون بهداشت بررسی شد و با رای قاطعی از سوی نمایندگان کمیسیون مواجه شد.



وی‌ ادامه داد: به طور حتم معلولیت محدودیت نیست افراد باید با توجه به تخصص و توانایی‌هایشان باید انتخاب شود.



نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، با یادآوری طرحی در خصوص الحاق رشته بهداشت دهان و پرستار دندان‌پزشکی به بهداشت‌کاران دهان و دندان وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: قرار شد کمیته‌ای برای بررسی این مهم نیز تشکیل و بعد از دوهفته نتیجه نهایی آن به کمیسیون اعلام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 112282
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار