خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/02 - 19:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با تصویب کمیسیون کشاورزی

مهلت ثبت اراضی روستایی تا 2 سال تمدید شد

**نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: وضعیت ثبت اراضی و ساختمان‌های اطراف روستایی در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی تا حدودی مشخص شد.

" کاظم فرهمند" نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون، تصریح کرد: ادامه رسیدگی به طرح تمدید مدت اجرای مواد اصلاحی 147 و 148 قانون ثبت اسناد و املاک کشور مصوب سال 1378 در جلسه کمیسیون صورت گرفت.

وی ادامه داد: بررسی بر روی موارد ماده 147 در جلسه گذشته به پایان رسید و 5 مورد از ماده 148 امروز بررسی و برخی به تصویب رسید.

نایب رییس کمیسیون به موارد بررسی شده اشاره کرد و گفت: یکی از موارد بررسی شده در خصوص اراضی دولتی اطراف روستاها بود که مقرر شد قانون ثبت اسناد در رابطه با این اراضی اجرا نشود.

به گفته وی، مورد 3 ماده 148 به مدت زمان ارسال درخواست ثبت اراضی اطراف روستایی است، بر این اساس درخواست کننده ثبت اراضی به مدت دوسال فرصت دارد درخواست خود را به اداره ثبت اسناد کل کشور ارسال  و این اداره ظرف مدت سه سال نسبت به ثبت سند اقدام کند.

فرهمند به مورد بعدی اشاره کرد و توضیح داد: در مورد بعدی مراحل قانونی اجرای ماده 148 عنوان شد بر این اساس که اداره ثبت اسناد در دو نوبت ثبت اراضی را در روزنامه های کثیرالانتشار اعلام کرده در صورتی که معترضی وجود نداشته باشد می تواند سند را برای در خواست کننده ثبت کند.

وی همچنین به جلسه هیات تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با حضور دو مسئول این صندوق اولین جلسه اجرایی این کمیته تشکیل و سوالات و نقطه نظرات نمایندگان و مسئولان مطرح شد.

فرهمند افزود: در انتهای جلسه مقرر شد نحوه رسیدگی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی در جلسه روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی مطرح شود.

  • کد خبر : 29997
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار