خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/24 - 19:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سروی:

ملت ایران حامی معنوی ملت بحرین است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با محکوم کردن اعزام نیروهای نظامی عربستان و امارات به بحرین برای سرکوب مردم بحرین گفت: جمهوری اسلامی این موضوع را محکوم کرده و تمام تلاش خود را در حمایت معنوی از مردم بحرین و دیگر ملت‌های منطقه به کار خواهد بست.


"پرویز سروری" در گفتگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان این که در نشست امروز (سه‌شنبه24 اسفند) کمیسیون امنیت ملی به تحولات منطقه به ویژه کشور بحرین پرداخته شد، تصریح کرد: در جلسه این کمیسیون  که با حضور مسئول امور بحرین وزارت امور خارجه تشکیل شد، اوضاع داخلی بحرین و قیام مردمی این کشور مورد بررسی قرار گرفت.                                   



نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلام شهر در مجلس افزود: بحث گسیل نیروهای کشور عربستان و امارات متحده عربی به بحرین برای سرکوب مردم بحرین موضوعی اصلی بود که مورد توجه نمایندگان عضو کمیسیون قرار گرفت و در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد.



 وی با تاکید بر لزوم حمایت از مردم بحرین در مقابل حاکمان مستبد این کشور گفت: حمایت معنوی جمهوری اسلامی از ملت مسلمان بحرین مورد تایید اعضای کمیسیون قرار گرفت و همچنین پیشنهادهایی در رابطه با اقداماتی مناسب در این زمینه مطرح شد.



 سروری با اعتراض به سرکوب مسلمانان منطقه توسط حاکمان وابسته این کشورها اظهار داشت:  نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام حاکمان کشورهای منطقه را محکوم کرده و تمام تلاش خود را برای بیدار کردن افکار عمومی دنیا برای حمایت از مردم مظلوم منطقه خواهد کرد



 وی افزود: پیشنهادهایی از طرف نمایندگان برای مکاتبه با سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس برای حمایت و پشتیبانی از مردم بحرین و لیبی مطرح شد.



 سروری با اعتراض به رویکرد حاکمان کشورهای عربستان و امارات گفت: در حال حاضر که مردم بی‌گناه لیبی توسط قذافی جنایتکار در حال قتل و عام هستند، اعزام نیروی نظامی برای سرکوب ملت بحرین واقعا تاسف بار و بدون توجیه است.



 وی همچنین تاکید کرد: نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در جلسه امروز مباحثی را در جهت مکاتبه با اعضای کمیسیون‌های خارجی مجالس کشورهای دیگر در زمینه حمایت از مردم لیبی و بحرین مطرح کردند که در جلسات بعدی در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی گرفته خواهد شد.



 این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفتارهای تبعیض آمیز کشورهای غربی در قبال تحولات منطقه گفت: آمریکا و کشورهای غربی با کوچکترین اتفاقی علیه امنیت رژیم جعلی اسراییل به سرعت در شورای امنیت قطعنامه تصویب می‌کنند ولی در رابطه با قتل عام مردم لیبی و سرکوب ملت‌ بحرین هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

  • کد خبر : 41168
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار