خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/24 - 17:39
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
رضائی در تشریح آخرین نشست کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد؛

مقابله با نفوذ مطالبه نمایندگان از وزیر پیشنهادی اطلاعات/ پاکنژاد: پا روی منافع ملی نمی‌گذارم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست با وزیر پیشنهادی اطلاعات نظرات خود را در زمینه تقویت عناصر مومن و انقلابی، مقابله با نفوذ، بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مراقبت از نیروی انسانی مطرح کردند.

ابراهیم رضائی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست بعد از ظهر امروز(چهارشنبه 24 مردادماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: جلسه دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر پیشنهادی اطلاعات بعد از ظهر امروز برگزار شد و حجت الاسلام خطیب بر همکاری دستگاه های اطلاعاتی کشور تاکید کرد و معتقد بود درحال حاضر تعامل و همکاری خوب بین آنها برقرار است و تیمی که درحال حاضر در وزارت اطلاعات کار می‌کنند متشکل از عناصر انقلابی بوده و در جبهه انقلاب هستند و در این جبهه باقی می‌مانند.

مقابله با نفوذ و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا مطالبه نمایندگان از وزیر پیشنهادی اطلاعات

وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت چهاردهم در جریان نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس به موضوع اتباع خارجی اشاره و اعلام کرد که لازم است این افراد ساماندهی شوند و به تشریح فعالیت های وزارتخانه در این زمینه پرداخت، ادامه داد: حجت الاسلام خطیب به ساماندهی اتباع، آسیب های اجتماعی، مبارزه با فساد، تامین امنیت سرمایه گذاری و تولید، استفاده از عناصر متخصص و متعهد، دیپلماسی پنهان، ارتباط با همسایگان، برخورد با رژیم صهیونیستی، رفع تعارضات با برخی کشورهای همسایه اشاره کرده و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه پرداخت و برنامه های خود برای آینده را تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی اطلاعات در بحث آسیب های اجتماعی اعلام کرد که اگر به این مسئله توجه نشود لطمات بیشتری می‌بینیم و این موضع نیازمند رسیدگی ویژه است، گفت: در زمینه امنیت سرمایه گذاری و تولید نیز تاکید کرد که با جدیت برای تامین امنیت سرمایه گذاری، تولید و اشتغال مسائل را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در زمینه مبارزه با مفاسد نیز اعلام شد که برخوردهای خوبی صورت گرفته اما نیاز به جدیت و کار بیشتر وجود دارد و در این حوزه راه زیادی برای پیمودن پیش رو داریم.

رضائی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست با وزیر پیشنهادی اطلاعات نظرات خود را در زمینه تقویت عناصر مومن و انقلابی، مقابله با نفوذ، بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مراقبت از نیروی انسانی مطرح کردند.

پاکنژاد: از نیروهای منتسب به آقای زنگنه در حوزه نفت استفاده نمی‌کنم

رضایی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: آقای پاکنژاد در توضیحات خود گفت که پیش فرض برنامه های وی بر مبنای حفظ محدودیت ها و تحریم های موجود است و به دو موضوع ناترازی گاز و بنزین به عنوان چالش های اساسی در صنعت نفت اشاره کردند و در مورد ناترازی بنزین گفت که هر لیتز بنزین وارداتی حداقل 34 هزار تومان هزینه دارد اما راه حل اصلی را افزایش قیمت ندانست و بر ارایه راهکارهای غیر قیمتی از جمله توسعه پترو پالایشگاه ها تاکید کرد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی نفت در ارتباط با رفع ناترازی و تولید و مصرف گاز گفت که نیازمند سرمایه گذاری جدید هستیم و شرایط خوب تولید در سه سال اخیر به خاطر اقدامات تیم شهید رئیسی بوده است.

رضایی یادآور شد: در ادامه نشست از وی درمورد ارتباطش با وزیر اسبق نفت سوال شد و وی پاسخ داد که رئیس دفتر آقای زنگنه نبوده‌ام و رفتنم به شرکت نیکو ارتباطی به وی نداشته است. آقای پاکنژاد تاکید کرد که در چارچوب خودم کار می کنم و نگاهم سیاسی نیست و کاملا حرفه ای و کاری هستم و رویه آقای زنگنه رویه من نیست و از نیروهای منتسب به آقای زنگنه در حوزه نفت استفاده نمی‌کنم. وزیر پیشنهادی نفت در این نشست بیان کرد شایستگی مدنظر من است و حوزه نفت نیز نیروهای شایسته بسیار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بر تامین بودجه دفاعی کشور و نفت موردنیاز در این زمینه تاکید کرد، همچنین وی درباره پرونده کرسنت گفت در جریان این پرونده نیستم و ارتباطی با آن نداشتم زیرا این قرارداد محرمانه است اما پا روی منافع ملی نمی‌گذارم اگر در این قرارداد درباره قیمت گذاری یا بخش دیگر آن موردی باشد دنبال می کنم و همه متهمان این پرونده باید جواب دهند حتی اگر رئیس من بوده باشند همچنین وی مطرح کرد که گفت پرونده استات اویل را دنبال و به نتیجه رسانده است.

رضایی گفت: وزیر پیشنهادی بیان کرد که سوابق من نشان می‌دهد که من از رهبر معظم تبعیت دارم، برخی نگران هستند اتفاقات و تسویه حساب های سال 92 در نفت رخ دهد که مقایسه من با آقای زنگنه قیاس مع الفارق است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: وزیر پیشنهادی در پاسخ به این پرسش که اگر تحریم ها به همین منوال باشد شما چه می کنید؟ بیان کرد؛ اهل تسلیم نیستم و همه راهکارها را دنبال می‌کنم، وی همچنین مطرح کرد، تعیین تکلیف نیروهای پروژه ای قراردادی نیز از دیگر موضوعات مطرح شده بود.

رضایی عمل به مسئولیت‌های اجتماعی توسط وزارت نفت و ایجاد بستر لازم از نظر بی نیاز شدن به واردات بنزین را از جمله موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون در این نشست برشمرد.

 

نوری قزلجه قول پرداخت پول گندمکاران و کشاورزان را داد

رضایی با اشاره به بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت دکتر پزشکیان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: اعضای کمیسیون عصر روز (چهارشنبه، 23 مرداد ماه) میزبان غلامرضا نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بودند، وزیر پیشنهادی گزارشی از سوابق تحصیلی و کاری خود در حوزه کشاورزی ارائه داد و همچنین برنامه‌های تکمیلی خود را تشریح کرد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان اینکه در این نشست وزیر پیشنهادی کشاورزی به امنیت غذایی عموم جامعه تاکید بسیار داشتند، اظهار داشت: نوری در این جلسه امنیت غذایی را به عنوان پشتوانه امنیت ملی و صنعت کشور نام برد، کشاورزی را موتور محرک کشور دانست و متاسفانه تامین امنیت غذایی کشور منفی است که باید مثبت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشاورزی محوری از اولویت‌های وزیر پیشنهادی بود، اظهار داشت: روستا پایه بودن و توجه به روستاها از دیگر برنامه‌‌های وزیر پیشنهادی بود، توجه به مزراع و مهاجرت ساکنان روستاها، درآمدزایی و تداوم فعالیت در روستاها، تاسیس سازمان پیشرفت و آبادانی روستا که در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است از دیگر برنامه‌های نوری وزیر پیشنهادی کشاورزی بود.

رضایی با بیان اینکه در نشست وزیر پیشنهادی به زنجیره ارزش غذایی تاکید ویژه‌ای داشت، گفت: اصلاح ساختار  وزراتخانه کشاورزی با استفاده از علم و فناوری در کنار بالا بردن بهره وری کشاورزی، توجه به چالش آبی و فرونشست زمین و مشکلاتی که برای کشاورزی به دنبال دارد و توجه به تولیدات کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که نوری قزلجه به آن تاکید داشتند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه پرداخت پول گندمکاران و مطالبات کشاورزان از اولویت‌های کاری وزیری پیشنهادی کشاورزی است، اظهار داشت: در حال حاضر تنها 15 درصد از کود مورد نیاز کشاورزان تامین شده که این مسئله منجر به افت تولید خواهد شد، همچنین تولید کشت فرا سرزمینی، تقویت دیپلماسی آب، شایسته سالاری در وزارتخانه و تشکیل سازمانی در تراز  از دیگر وعده‌های نوری قزلجه وزیر پیشنهادی وزارتخانه کشاورزی بود.

رضایی در ادامه تاکید کرد: حضور فعال ایران در سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، افزایش و جهش تولید، توسعه به آب‌های سطحی و توجه به مهاجرت روستاییان و اصلاح الگوی کشت از جمله مباحثی بود که نمایندگان به آن تاکید ویژه داشتند.

 تصویری امن از ایران به دنیا مخابره کنیم

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پروژه دشمن را ایران هراسی خواند و گفت: این باور ایجاد شده که ایران برای سفر امنیت ندارد و باید با ایران هراسی مقابله کنیم، در این راستا وزارت خارجه باید مسئولیت خود را قبول کند و تصویری امن از ایران به دنیا مخابره کنیم.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم تاکید کرد: وزیر پیشنهادی بر راهکارهایی از جمله دعوت از چهره‌های مطرح به ایران، مدیریت پروژه ایران هراسی تاکید داشتند و یکی از محورهای برنامه ایشان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مذهبی بود .
وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی نیاز به سه نوع سرمایه‌گذاری در حوزه تشیع، جهان اسلام و کشورهای آسیایی تاکید داشتند که با سرمایه‌ گذاری  باید منابع آن را تامین کنیم، ایشان ادامه برنامه‌های دولت شهید رئیسی را در دستور کار خود داشتند اما تلاش می‌کنند با سرعت بیشتری این برنامه‌ها را به پیش ببرند.
این نماینده مجلس یادآور شد: صالحی امیری با پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون عنوان کرد که در جنگ و جهاد حضور داشته و فعالیت اقتصادی نداشتند و صرفاً کار پژوهشی انجام می دادند و با اعتقاد به اصل انقلاب، امام و رهبری در حوادث سال ۸۸ هیچگونه دخالتی نداشتند؛ صالحی  صحبتی در مورد تقلب در انتخابات نداشتند و اعتقادی به تقلب در انتخابات ۸۸ ندارند.
رضایی در پایان خاطرنشان کرد: بنده مجدداً از تک تک عزیزان به دلیل پوشش مناسب، خوب ، سریع و دقیق اخبار کمیسیون تشکر ویژه دارم، این آخرین جلسه کمیسیون برای بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی بود، انشاالله از صبح شنبه مجلس در صحن علنی با حضور رئیس جمهور صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را بررسی خواهد کرد و آقای رئیس جمهور نیز در مجلس حضور خواهند داشت و از وزرای خود دفاع می‌کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382243
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار