خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/22 - 13:18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست خبر(2)

مفتح: عصر امروز کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق به رأی گذاشته می‌شود

سخنگو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه کمیسیون متبوعش تا روز 28 اسفند می‌تواند تشکیل جلسه بدهد، گفت: رأی‌گیری بر کلیات این لایحه عصر امروز (یکشنبه 22 اسفند) انجام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)  "محمد مهدی مفتح" در تشریح برنامه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال 90 تأکید کرد: نمایندگان بررسی بر روی کلیات این لایحه را آغاز کرده اند اما از آنجا که در جریان رسیدگی به آن سوال‌های بسیاری پیش می‌آید در جلسه صبح امروز رأی‌گیری کلیات صورت نگرفت.



نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با برطرف شدن ابهام‌ها و سوال‌های نمایندگان کلیات بودجه سال 90 در جلسه عصر کمیسیون به رأی گذاشته می‌شود.



 رسیدگی به بودجه در پنج روز اول سال ممکن نیست



این نماینده افزود: هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتگی کمیسیون را تدوین و اعلام می‌کند، بر همین اساس این کمیسیون تا روز پنج‌شنبه برنامه کاری دارد.



به گفته مفتح از آنجا که روز شنبه 28 اسفند تعطیلی رسمی نیست و کمیسیون تلفیق می‌تواند جلسه داشته باشد.



سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: البته هنوز هیئت رئیسه کمیسیون برنامه‌ای برای روز شنبه اعلام نکرده است.



عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 90 ادامه داد: در حال حاضر این کمیسیون هر روز در نوبت صبح از ساعت 6.30 تا 12 و در نوبت عصر از ساعت 14 تا اذان مغرب تشکیل جسله می‌دهد.



کمیسیون تلفیق در روزهایی که صحن علنی جلسه دارد، نشست صبح خود را محدود به زمان 6.30 تا 8 صبح می‌کند.



سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به تعطیلات نوروزی، گفت: از آنجا که پنج روز اول سال تعطیلات رسمی کشور است، مسلما کمیسیون جلسه نخواهد داشت، در صورتی که هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق اعلام کند امکان تشکیل جلسه در روزهای بعدی فرودین وجود دارد.



 تنخواهی در اختیار دولت قرار می‌گیرد



مفتح ادامه داد: کمیسیون تلفیق با فشردگی کار بررسی بودجه سال 90 را آغاز کرده است اما اگر تا پایان سال این لایحه قانونی نشود و مجلس اذنی به دستگاه مجریه خواهد داد تا هزینه‌ها جاری دو ماه اول سال خود را در اختیار داشته باشد.



سخنگوی کمیسیون تلفیق تأکید کرد: مجلس در نظر دارد با اعلام طرحی، مجوز قانونی به دولت بدهد تا بتواند به طور قانونی مخارج خود را پرداخت کند، این مسئله هنوز قطعی و رسمی نیست.



این نماینده افزود: برای عنوان شدن این طرح، مجلس و نمایندگان تا آخر این هفته که صحن علنی تشکیل می‌شود فرصت دارند، توجه داشته باشید که این طرح باید به تأیید شورای نگهبان برسد تا قانونی باشد.



مفتح تصریح کرد: این تنخواهی که در اختیار دولت قرار می‌گیرد تنها برای مخارج جاری است، بودجه و اعتبارهای عمرانی تا تیر ماه هر سال فرصت قانونی دارد و ما از این لحاظ مشکلی نخواهیم داشت.



 گزارش تلفیق باید نهایی شود



سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 90  با اشاره به آیین نامه داخلی، گفت: طبق آیین نامه داخلی و روند همیشگی مجلس، باید کار کمیسیون به اتمام برسد و بعد صحن رسیدگی به لایحه یا طرح را در دستور قرار دهد.



به گفته این نماینده، باید گزارش نهایی کمیسیون از بند بند بودجه سالانه به صحن ارسال شود.



نماینده مردم رزن تصریح کرد: کمیسیون تلفیق تک تک بندهای بودجه سال 90 را در دو دور جداول، پیوست‌ها و پیشنهاد نمایندگان و کمیسیون‌های دیگر را مطالعه و تصویب می‌کند تا در نهایت گزارش کاملی از بودجه به مجلس ارسال کند.

  • کد خبر : 40779
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار