خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/08 - 13:07
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ارزیابی تابش از سفر سوم هیأت دولت به استان یزد

مصوبات خوب بود، باید منتظر اجرا بمانیم

**نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی درباره دستاوردهای سفر سوم هیأت دولت به استان یزد گفت: مصوبات خوبی در این سفر تعیین شده، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم در اجرا چه چیزی از این مصوبات عاید استان و حوزه انتخابیه می‌شود.

"محمدرضا تابش" در گفت‌وگو با هفته‌نامه "بشارت نو" یزد گفت: یک مسئله ضروری و اساسی استان ما، پرداختن به موضوع انتقال آب بود. بنده در جلسه با دکتر رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور این مسئله را مطرح کردم و همه دوستان هم پذیرفتند که ما اگر در دور سوم سفرها هیچ مصوبه‌ای جز بحث انتقال آب نداشته باشیم، اجرایی شدن همین مسئله به همراه اجرای کامل مصوبات اول و دوم سفر، به اندازه کافی ارزشمند است و منافع بسیاری را برای استان درپی‌ دارد.

وی ادامه داد: در ارتباط با آب، قرار شده کارگروهی تشکیل شود که تصمیم‌گیری کند این خط دوم انتقال آب از کوهرنگ باشد یا از دریای خزر به سمنان انتقال یابد و ادامه آن به یزد بیاید. البته نحوه رسیدگی به این موضوع، از نظر ما چندان دلچسب نبود و ما انتظار داشتیم با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و شخص رئیس‌جمهور، تصمیم‌گیری اساسی‌تر و شایسته‌تری در این‌باره صورت
می‌گرفت.

او افزود: علاوه بر این، در جلسه کارگروه فرهنگ و هنر، 25 میلیارد تومان بودجه سالانه برای اجرای محورها و پروژه‌هایی که در این مقوله تصویب شده، اختصاص یافت اما نتیجه این کار هنوز مشخص نیست زیرا مصوبات این حوزه، شامل 10 محور و 83 بند ذیل آن است که عمدتاً سیاستگذاری‌ها را مشخص می‌کند و مسئولیت تعیین چگونگی تخصیص اعتبار را به شورای برنامه‌ریزی استان داده است، در این مورد هم معلوم نیست نتیجه کار چگونه باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: ما انتظار داشتیم راجع به توسعه خطوط ریلی که استان یزد را به سایر استان‌ها وصل می‌کند و همچنین ایجاد بزرگراه در برخی محورهای استان، اقدامات مؤثرتری انجام شود که این خواسته ما هم برآورده نشد.

تابش درباره مصوبات سفر سوم هیأت دولت راجع به اردکان اظهارداشت: درباره حوزه انتخابیه بنده در مصوبات کلی دولت، 25 مورد مستقیم به اردکان و بخش‌های تابعه اختصاص دارد که این مصوبات انتظارات ما را برآورده نمی‌کند. برخی اعتبارات هم به صورت عمومی به همه شهرستان‌ها اختصاص یافته که باید ببینیم استانداری چگونه درباره آنها تصمیم می‌گیرد. علاوه بر این، برخی تکالیف هم به عهده استان گذاشته شده که ان‌شاءالله بتوانند از پس آن بربیایند.

او تأسیس دانشکده طب سنتی در اردکان را یکی از بهترین مصوبات این سفر خواند و گفت: با پیشنهاد وزرای بهداشت و درمان و علوم و تحقیقات، قرارشد یک دانشکده طب سنتی برای اردکان تأسیس شود. همچنین قرارشد طی سه سال آینده، سه دانشکده به مجموعه مراکز آموزش عالی موجود در شهرستان اردکان افزوده شود و ان‌شاءالله شاهد تأسیس دانشگاه اردکان هم باشیم. این چهار دانشکده، نقطه عطف مصوبات این سفر درباره حوزه انتخابیه بنده است.

عضو کمیسیون تلفیق یکی از ابتکارات خوب این سفر را چنین توضیح داد: دکتر رحیمی در پیش جلسه‌ای گفتند که اگر درباره مسائلی، بین وزیر مربوطه، نماینده، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و استاندار توافقی صورت بگیرد، آن موارد جزو مصوبات هیأت دولت به شمار می‌رود. بر همین اساس، بنده قالبی را تعریف کردم و 35 مسئله مختلف را به تصویب و امضای این جمع رساندم.

وی  در ادامه چنین بیان کرد: امیدواریم این موارد در جمع‌بندی مصوبات سفر هیأت دولت اعمال شود که اگر این اتفاق بیفتد، دستاورد سفر رئیس‌جمهور برای حوزه انتخابیه ما بسیار مطلوب خواهد بود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مصوبات خوب این سفر را چنین تشریح کرد: یک موضوع حائز اهمیت در استان ما، طرح جامع کاهش آلودگی هوای محور یزد- اردکان است که تقریباً 80 درصد جمعیت استان و صنایع استان در این محور مستقر است. خوشبختانه در این سفر، ردیف اعتباری برای این طرح منظور شد که می‌تواند در جلوگیری آلودگی‌های زیست محیطی در استان که وضعیت بغرنجی دارد، مؤثر باشد.

تابش در پایان صحبت درباره جزئیات پروژه‌ها را به انتشار مصوبات سفر هیأت‌دولت به استان موکول‌کرد و گفت: اگرچه مصوبات این سفر، مثبت و مفید بوده اما باید منتظر بمانیم و ببینیم در عمل، این مصوبات چگونه اجرا می‌شوند.

  • کد خبر : 36631
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار