خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/19 - 07:48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
هادی مقدسی تأکید کرد:

مصوبات استانی، گره‌گشای مشکلات لرستان

**نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه ما از استاندار جدید خواسته‎‌ایم پیگیری مصوبات سفرهای استانی و کارگروه استان بوده است.

"هادی مقدسی" در گفتگو با هفته نامه بامداد درباره موارد در دست پیگیری برای استان لرستان گفت: دولت برای تحرک بخشیدن بیشتر به موتور حرکت رو به توسعه استان این تغییر و تحول را ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌دانست. با توجه به اینکه استاندار جدید، دکتر دهمرده نیز از استانداران باسابقه و خوش‌سابقه هستند و با توجه به برنامه‌هایی که دارند فکر کنم روند برطرف شدن تمام ناکامی‌ها و عقب‌ماندگی‌های استان آغاز شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی افزود: آنچه ما در واقع از ایشان خواسته‌ایم این بوده که اگر مصوبات سفرهای استانی و کارگروه استان به صورت جدی پیگیری شوند یکی از راهکارهای اساسی برای جبران ناکامی‌های گذشته است چراکه دولت مصوبات بسیار خوبی برای استان داشته است و کارگروه در حال پیگیری و فقرزدایی از استان است. اگر مصوبات سفرهای استانی هیأت دولت و کارگروه‌های استانی اجرا شوند گام‌های بزرگی برای رفع محرومیت‌های استان برداشته خواهد شد.

مقدسی همچنین خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این مصوبات رونق به بازار می‌آید و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری بالا می‌رود اما برخلاف استان‌های دیگر که سفرهای استانی موجب برکت شده است در استان لرستان متأسفانه به دلیل مدیریت نشدن مصوبات برای اجرا هیچ‌گونه نمودی از مصوبات نداشته‌ایم. حالا دکتر دهمرده آمده‌اند و با توجه به دینی که ایشان نسبت به دولت احساس می‌کند فکر می‌کنم این نقیصه جبران شود و طی یک فرآیند مدیریتی قوی و دقیق ما شاهد حرکت‌های رو به رشدی در استان باشیم.

نماینده مردم بروجرد درباره پروژه‌های مهم این حوزه نیز گفت: در بروجرد دو پروژه راه داریم. مسیر اول جاده بروجرد به اشترینان و پروژه دیگر مربوط به چهار خطه کردن راه بروجرد به اراک است که هفته گذشته دیداری با وزیر راه و ترابری داشتم و درباره این دو پروژه صحبت کردیم.

وی در ادامه افزود: ما در بروجرد جاده کمربندی جدید را هم داریم که در سفرهای استانی مصوب شده است و امروز برای بروجرد یک نقش الزامی و اساسی دارد. درباره تکمیل این کمربندی هم مذاکراتی داشتیم. بحث راه‌آهن و فرودگاه هم در دستور کار است و قرار شده این پروژه‌ها به صورت جدی در بروجرد پیگیری شوند.

مقدسی درباره طرح انتخاب شهردار توسط مردم در شهرهای بالای 200 هزار نفر و نقش شوراها نیز گفت: این طرح فقط مربوط به بحث انتخاب شهردار نیست. بحث این است که امروز شوراهای ما از مسیر اصلی خود که طراحی، برنامه‌ریزی و بروز خلاقیت‌های جمعی برای اداره هرچه بهتر یک مجموعه شهری است تقریباً منحرف شده‌اند. متأسفانه الان شوراها به سمت تصدی‌گری با گماردن شخصی به نام شهردار رفته‌اند. فردی انتخاب شده و بعد مطالبات فردی شروع می‌شود و سپس تمام کارهای فرهنگی، عمرانی و اجتماعی شهر تعطیل می‌شود. بعد از آن هم فکرها متمرکز می‌شود که شهردار چطور استیضاح شود. ما در این طرح می‌خواهیم نظارت را بر سیستم کلان‌تری که مجلس است بسپاریم. با این طرح فقط بحث انتخاب شهرداران به طور مستقیم و توسط مردم مطرح نیست بلکه نظارت بر عملکرد شهرداران نیز به دست مجلس انجام خواهد شد. ضمن اینکه شوراها کار طراحی و برنامه‌ریزی شهرداری را به صورت قانونی به عهده می‌گیرند. این طرح بسیار خوب و جامع است که می‌تواند در ارتقای کیفیت مدیریت شهری بسیار مؤثر باشد.

  • کد خبر : 24484
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار