خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/30 - 16:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اقبال محمدی:

مسکن مهر مریوان رفع تعرض می‌شود

**در سفری که وزیر محترم مسکن و شهرسازی به استان کردستان داشت، مشکل اصلی مسکن مهر مریوان که تجاوز برخی افراد سودجو است، توسط نماینده این شهرستان مطرح شد و با دستور مهندس نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم این مشکل برطرف می‌شود.

بدین منظور هفته‌نامه "سوران" کردستان گفت‌وگویی با "اقبال محمدی" صورت داده که می‌خوانید:

 روند ساخت مسکن مهر مریوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

روند ساخت این پروژه در سه سال گذشته غیرقابل تصور و دور از انتظار بوده است، زمین‌هایی که وزارت مسکن و شهرسازی به این پروژه اختصاص داده بود توسط برخی مورد تجاوز قرارگرفت که عملاً از پیشرفت پروژه جلوگیری کرده و باعث توقف آن شد.

با توجه به درخواست‌های متقاضیان مسکن مهر و مسائل و مشکلاتی که تا به حال حل نشده بود در سه ماه اخیر گفت‌‌وگوهایی با وزیر مسکن انجام شد که منجر به بازدید ایشان از پروژه‌های استان گشت.

در روز اول سفر وزیر مسکن مشکلات مسکن مهر سنندج،کامیاران و مریوان از نزدیک مورد بازبینی قرارداد و سپس صحبت با پیمانکاران و متقاضیان جلسه شورای مسکن استان تشکیل شد.

در این جلسه مصوب شد تا مسکن مهر مریوان رفع معارض شود و به ازای هر متقاضی از جانب استانداری و وزارت مسکن و شهرسازی مبلغ یک‌میلیون تومان به صورت بلاعوض ارائه گردد زیرا متقاضیان باید مبلغ یک‌میلیون برای ساخت مسکن مهر پرداخت کنند اما به دلیل وجود برخی مشکلات 5میلیون تومان به اجبار پرداختند.

 همچنین مقرر شد نقشه جامع و تفضیلی مریوان با توجه به سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و مشکلات حائز اهمیت در شهرستان مریوان به صورت مجدد مورد بازبینی و در کوتاه‌ترین زمان نسبت به اصلاح نقشه‌های مذکور اقدام شود.

همچنین اراضی که توسط تعاونی‌ها برای ساخت مجتمع فرهنگیان2 و بسیجیان خریداری شده بود، خارج از محدوده و در مناطق زراعی و حاصلخیز قرار داشت.

از طرفی در شهرستان سروآباد مقررشد حداقل 2هکتار زمین در قالب مسکن مهر توسط  وزارت مسکن و شهرسازی استان به متقاضیان تحویل گردد.

  • کد خبر : 36135
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار