خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/28 - 19:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اسلامی در راستای رفع مشکلات زائران عتبات عالیات خبر داد:

مذاکره رییس جمهوری و لاریجانی با نوری‌مالکی

**سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، از ارائه گزارش رییس سازمان حج و زیارت، نیروی انتظامی و معاون وزیر امور خارجه در خصوص مشکلات زائران عتبات عالیات خبر داد و افزود: قرار شد این موضوع در سطح رییس جمهوری و رییس قوه مقننه با نوری‌مالکی پیگیری شود.

"حسین اسلامی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش که بررسی شکایت دو نفر از نمایندگان درباره مشکلات زائران عتبات عالیات، اظهار کرد: متاسفانه زائران ما در عراق از امکانات خوبی برخوردار نیستند، حدود 6 هزار و 200 نفر در طول هفته از طریق زمینی و هوایی به زیارت عتبات عالیات می‌روند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، با بیان اینکه معاون وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی مشکلات زائران را تشریح کردند، گفت: بخشی از این مشکلات به خود زائران مربوط می‌شود که به صورت انفرادی و با وجود هزار و 500 شرکت زیارتی و سیاحتی، به عراق سفر می‌کنند و چون مبلغی که برای مسائل امنیتی در نظر گرفته شده را پرداخت نمی‌کنند مشکلات زیادی برایشان به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: بخش دیگری از این مشکلات به دولت عراق مربوط می‌شود و ما در این جلسه متوجه شدیم که وزیر را ه این کشور نیز دارای مشکلاتی است.

اسلامی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شرایط سفر زائران را تسهیل کنیم و افزود: در جلسه امروز مقرر شد که این مسئله در سطح رییس جمهوری و رییس مجلس با نوری مالکی نخست وزیر عراق مطرح شود.

وی همچنین به گزارش رییس سازمان حج و زیارت در همین رابطه اشاره کرد و گفت: گزارش آقای لیالی از اقداماتی که در خصوص سفر زائران به عتبات عالیات انجام دادند، خوب و قانع‌کننده بود؛ اما گزارش وزارت خارجه از این جهت قانع کننده نبود که این وزارتخانه باید در تنظیم روابط دیپلماتیک با عراق تلاش بیشتری می‌کرد.

به گفته اسلامی، نیروی انتظامی نیز گزارش خوبی درباره وضعیت مرزها و ممنوعیت سفرهای انفرادی ارائه کرد.

  • کد خبر : 36039
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار