خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/01/29 - 16:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بروجردی در نشست عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مجلس پیگیر وضعیت اسرای فلسطینی است

نشست عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با حضور خالد قدومی نماینده جنبش حماس - ایران و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت روز اسیر فلسطینی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر امروز به مناسبت بزرگداشت روز اسیر فلسطینی میزبان خالد قدومی نماینده جنبش حماس - ایران و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران بود.



در ابتدای این جلسه خالد قدومی با تقدیر و تشکر از ایران به دلیل مواضعش در حمایت از فلسطین و جنبش حماس گفت: توصیه می کنم که ایران همواره اقدامات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطین را محکوم کند و طبق قوانین بین المللی خواستار پایان سرکوب وحشیانه اسرائیل علیه ملت فلسطین شود.



نماینده جنبش حماس –ایران در تهران ادامه داد: از مؤسسات و نهادهای بین المللی نیز برای پایان دادن به مسئله فلسطین و از سرگیری ملاقات با اسرای نوار غزه تقاضای همکاری دارم.



وی خواهان ابطال قانونی که مربوط به شکنجه اسرای فلسطینی دارد شد و ادامه داد: اسرای فلسطین را عریان می کنند، به سلول های یک نفره آنها یورش می برند و وسایل شخصی آنها را بررسی می کنند بنابراین از سازمان های بین المللی درخواست دارم که خواستار ابطال قانونی که منجر به چنین روش‌هایی می شود، باشند.



خالد قدومی خواستار پایان بخشیدن به بازرسی بدنی خانواده های اسرای فلسطینی شد و ادامه داد: در چنین روزی از مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم که کمیته و کمیسیونی اختصاصی برای توجه به اسرای فلسطینی تشکیل دهند و این کمیسیون تمام فعالیت‌های خود را به صورت ویژه برای آزادسازی اسرای فلسطینی اختصاص دهد.



وی با تشکر از ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: مسئولان جنبش حماس همواره از جمهوری اسلامی ایران که در مبارزه علیه سیاست‌های اسرائیل تلاش داشته‎ا است تقدیر و تشکر می کنند.



در ادامه این نشست ناصر ابوشریف نیز با تشکر و قدردانی از مجلس شورای اسلامی و توجه جمهوری اسلامی ایران به ملت ستمدیده فلسطین گزارشی از مقاومت مردم فلسطین و وضعیت اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به کمیسیون امنیت ملی ارائه کرد.



علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز با قدردانی از حضور خالد قدومی و ناصر ابوشریف در نشست این کمیسیون گفت: مقاومت فلسطین برای ایران افتخار است.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اینکه میهمانان مجلس امروز نماد مقاومت افتخارآفرینی هستند، ادامه داد: درخواست های شما مورد توجه جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و فراکسیون حمایت از انتفاضه فلسطین نیز پیگیر درخواست‌های شما خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 72652
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار