خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/05 - 17:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
منادی سفیدان:

مجلس در هزینه‎های خود صرفه‌جویی کرده است

**عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی هیات رییسه مجلس، مشخص شد قوه مقننه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده است.

"علی رضا منادی سفیدان" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: هیات رییسه مجلس هر چند وقت یکبار باید گزارشی از هزینه‌های مجلس ارائه دهد تا کمیسیون برنامه و بودجه در جریان هزینه کردهای قوه مقننه قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس افزود: در گزارش ارائه شده مشخص شد درآمد نماینده مجلس نصف حقوق وزیر است و جای بسیار خوشحالی دارد چرا که با وجود مشکلات و فشارهای مالی نمایندگان به خوبی توانسته اند وضعیت مالی خود را مدیریت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه گزارش مالی مجلس براساس تبصره ماده 82 آیین نامه داخلی به کمیسیون ارائه می‌شود، گفت: این گزارش نشان داد سیاست‌های رییس و هیات رییسه مجلس در صرفه جویی بودجه دستگاه قانونگذاری تاثیرگذار بوده است.

به گفته این نماینده قرار بود در جلسه امروز گزارشی از عملکرد سازمان تربیت بدنی از سوی سعیدلو ارائه شود که به دلیل عدم حضور رییس سازمان تربیت بدنی قرائت این گزارش به زمان دیگری موکول شد.

در تبصره ماده 82 آیین نامه داخلی مجلس آمده است، مقرری و هزینه‌های نمایندگی درهرسال در جلسه مشترک هیأت رئیسه با کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با رعایت مقررات مالی مجلس به تصویب می‌رسد. نمایندگان مجلس می‌توانند حقوق و مزایای خود را از مجلس دریافت ‌کند. قبل از تصمیم مجدد در هر دوره به صورت علی‌الحساب مطابق مصوبه دوره قبل عمل می‌شود.

  • کد خبر : 34395
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار