خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/25 - 09:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ابراهیمی:

مجلس با انتخاب رئیس سازمان امر به معروف برعملکرد آن نظارت داشته باشد

**عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت امر به معروف در کشور صفر است اظهار داشت: با تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به سازمان، مجلس می تواند با نقش داشتن در انتخاب رئیس سازمان، بر اجرای اصل هشتم قانون اساسی نظارت داشته باشد.

"حسین ابراهیمی" در گفتگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص وزارتخانه شدن سازمان امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ضرورتی  برای وزارتخانه شدن این ستاد نمی‌بینم چرا که با وزارتخانه شدن آن، امر به معروف که یک وظیفه همگانی  و بر دوش همه مردم است، تبدیل به امری دولتی خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بعد مردمی امر به معروف و نهی از منکر تقویت شود گفت: درست است که دولت هم وظایفی در این مورد دارد اما این امر تا مردمی نشود به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت اجرای امر به معروف و نهی  در کشور صفر است، متذکر شد: این امر به درستی صورت نمی‌گیرد و اصل هشتم قانون اساسی کشور تحقق نیافته است.

ابراهیمی  در خصوص چگونگی نظارت مجلس بر این اصل از قانون اساسی، خاطرنشان ساخت: با تبدیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر به سازمان و مشخص شدن وظایف دولت و بخش مردمی در این سازمان، مجلس می‌تواند با نقش داشتن در انتخاب رئیس این سازمان بر عملکرد آن نظارت کند.

  • کد خبر : 37988
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار