خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/11 - 10:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رنجبر زاده:

مجلس از دستگاه های اجرایی درباره اجرای قانون حمایت از معلولان گزارش بخواهد

**عضوکمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم اسد آباد با تاکید بر در نظر گرفتن سهمیه 3 درصدی معلولان در آزمون استخدامی پرستاری گفت: بهتر است از دستگاه‌های اجرایی گزارشی درباره اجرای قانون استخدامی معلولان بخواهیم.

"اکبررنجبر‌زاده" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت اجرایی نشدن قانون حمایت از معلولان را دلیلی بر کاستی‌های قانون دانست و گفت: قانون حمایت از حقوق معلولان اجرایی نمی شود و جای سوال دارد چرا در اجرای این قانون دستگاه‌های اجرایی تعلل کردند.

نماینده مردم اسدآباد در حال حاضر معلولان علاوه بر نگرانی که برای سلامت جسم خود دارند نگران آن هستند که شاید نتوانند در این جامعه هیچگاه به حق واقعی خود برسند. مجلس در این راستا باید اقداماتی چون تحقیق و تفحص را برای پی گیری و احقاق حق این قشر از جامعه انجام دهد و باید با مسئولان دستگاه‌های اجرایی جلساتی را برگزار کنیم. 

وی با اشاره به این موضوع که احقاق حق معلولان کشور و اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان با ارائه یک نامه به وزیر بهداشت و درمان کافی نیست گفت: باید بخواهیم که دستگاه‌های اجرایی گزارشی از عدم اجرای قانون  تهیه کرده و به مجلس تحویل دهند.

رنجبرزاده گفت: باید بدانیم که چرا تاکنون این قانون اجرایی نشده است. قانون ایراد دارد یا دستگاه‌های اجرایی سر باز می‌زنند. این گزارش نشان خواهد داد که کاستی‌هایی که وجود دارد از کجا نشات می‌گیرد. شاید نیاز داشته باشیم که تغییراتی اساسی درقانون مورد نظر دهیم.

  • کد خبر : 36890
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار