خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/25 - 11:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ونایی هشدار داد:

لغو سهم بیمه کارفرمایان به بیکاری کارگران می‌انجامد

**عضو کمیسون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت سهم بیمه کارفرمایان را لغو کند موج بیکاری کارگران به زودی کشور را در برخواهد گرفت.

"حسن ونایی "در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت اظهارداشت: متاسفانه اخیرا دولت با برداشت غلط از برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدام به لغو کردن سهم بیمه کارفرمایان گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در ماده ای از برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مقرر شده بود دولت باید 23 درصد سهم کارفرمایان را بپردازد این در حالی است که دولت با تصمیم غلط حاضر به اجرای این ماده نیست.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی هشدار داد، تداوم این روند موجب می شود تا کارفرمایان تعداد زیادی از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی خود را به دلیل بالارفتن سهم بیمه اخراج کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استنباط دولت در خصوص لغو ماده مربوط به عدم پرداخت سهم بیمه کارفرمایان این است چون ماده قانونی مربوط به برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است بنابراین قابلیت اجرایی ندارد.

این نماینده مردم در  مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدت یکسال از مدت تمدید آن می گذرد در نتیجه لازم است این ماده همچنان اجرا شود.

  • کد خبر : 25024
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار