خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/05/03 - 17:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کمیسیون اجتماعی تاکید کرد:

لزوم حل مشکل اشتغال‌زایی به صورت ریشه‌ای

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نتایج نشست عصر امروز این کمیسیون با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی گفت: در این جلسه وزیر تاکید کرد که اشتغالزایی یک مسئله فرابخشی است و باید سه قوه با همکاری یکدیگر زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنند.


امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت در مورد نشست عصر امروز (سه‌شنبه 3 مرداد) کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه رئیس سازمان بهزیستی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، رئیس سازمان خدماتی درمانی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سرپرست صندوق مهر امام رضا و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر حضور داشتند.



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در ابتدای این نشست عبدالرضا شیخ‌الاسلامی گزارشی از اقدامات انجام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه داد و سپس معاونان و مسئولان سازمان‌های مرتبط با این وزارتخانه گزارش کوتاهی از عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود ارائه دادند.



وی اظهار داشت: پس از آن 10 نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی نقطه‌نظرات و سوالات خود را در مورد وضعیت بیکاری، اشتغالزایی، لزوم گسترش فرهنگ تعاون، علل ایجاد نشدن فرصت‌های شغلی وعده داده شده و... ارائه دادند.



قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به نظرات و سوالات مطرح شده توسط نمایندگان تاکید کرد که اشتغالزایی مربوط به تمام حاکمیت است و باید قوای مقننه، مجریه و قضائیه دست به دست هم بدهند تا بستر اشتغال فراهم شود و مردم نیز سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند تا بازار کار رونق بگیرد.



این نماینده مجلس نهم  افزود: تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این موضوع بود که باید مشکل اشتغال به صورت ریشه‌ای حل شود و برخوردهای مقطعی نمی‌تواند کارگشا باشد، همچنین بنا به گفته شیخ‌الاسلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول اجرای قانون کار است و از زمانی که هر فردی مشمول قانون کار می‌شود تحت پوشش این وزارتخانه قرار می‌گیرد.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سخنان نمایندگان مبنی بر لزوم گسترش فرهنگ تعاون تاکید کرد که سرلوحه فعالیت‌های این وزارتخانه در راستای گسترش روح تعاون است و باید فعالیت تعاونی‌ها در سطح کشور توسعه یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 79471
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار