خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/04 - 17:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در کمیسیون کشاورزی تصویب شد؛

لایحه موافقتنامه همکاری بین ایران و ارمنستان برای ساخت نیروگاه‌ بر رودخانه ارس

**نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به برنامه‌های مختلف کمیسیون، اظهار داشت: لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ارمنستان برای احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های جریانی بر روی رودخانه ارس تصویب شد.

"کاظم فرهمند" نماینده مردم بافق، مهریز،ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، تصریح کرد: بررسی بر روی لایحه موافقتنانه همکاری ایران و ارمنستان امروز با حضور وزارت نیرو برای دومین بار بررسی شد و در نهایت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای کمیسیون در جلسه حضور نداشتند، گفت: با وجود اینکه برخی از نمایندگان در سفر بودند این لایحه بررسی و به رای گذاشته شد.

فرهمند توضیح داد: لایحه موافقتنامه ایران ارمنستان برای احداث نیروگاه بر روی رودخانه ارس پیش از این در کمیسیون بررسی شده بود که امروز با تغییر برخی واژه‌ها تصویب شد.

نماینده مردم بافق و مهریز افزود: ادامه بررسی لایحه تصویب اصلاحیه پروتکل 1992 میلادی و پروتکل 1992 میلادی نیز در دستور کار کمیسیون قرار داشت.

لایحه اصلاحیه پروتکل 1992 میلادی جهت اصلاح کنوانسیون بین‌المللی مسؤولیت مدنی ناشی از خسارت آلودگی نفتی 1969 میلادی و پروتکل 1992 میلادی جهت اصلاح کنوانسیون تأسیس یک صندوق بین‌المللی برای جبران خسارت آلودگی نفتی 1971 میلادی است.

وی تصریح کرد: این دو لایحه با حضور نمایندگانی از وزارت راه و ترابری و ارائه گزارشی مختصر از سوی آنها بررسی و قرار شد رای گیری این دو لایحه با حضور باقی نمایندگان صورت گیرد.

فرهمند با بیان اینکه بررسی کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات از دیگر برنامه‌های کمیسیون بود، گفت: رضا فتوحی رییس سازمان حفظ نباتات گزارشی از لایحه تصویب متن تجدیدنظر شده کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات ارائه کرد که به دلیل کمبود وقت ادامه بررسی آن به جلسه بعد موکول شد.

  • کد خبر : 28202
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار