خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/13 - 09:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یادداشتی از حسن کامران

قوانین را همه اجرا کنند

**"حسن کامران"، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به ارزیابی موارد پیش بینی شده در برنامه پنجم برای مسائل زیست محیطی پرداخته است.

متن کامل یادداشت این نماینده که در روزنامه نسل فردای شهر اصفهان منتشر شده، به این شرح است:

مجلس در برنامه پنجم احکام خوبی برای مسائل زیست محیطی ارائه داده است که یکی از آنها نیز مربوط به آمایش سرزمین است که مربوط به نحوه بهره‌برداری از زمین می‌شود.

اگر در امر محیط زیست به صورت آمایشی فکر شود اکوسیستم‌های طبیعی حفظ می‌شوند. چراکه گاهی ما اکوسیستم‌ها را به هم می‌زنیم. مورد دیگر هم مربوط به آلودگی آب، هوا و صوت است. این فرآیند موجب خواهد شد که سیستم‌ها در تعامل با طبیعت درست عمل کنند.

مصوبه دیگر مربوط به این بود که صنایع آلاینده عوارض خود را با توجه به میزان آلودگی باید پرداخت و خود را با محیط زیست هماهنگ کنند.

باید امیدوار بود که بر اجرای قوانین نیز نظارت شود و البته صاحبان ثروت و قدرت هم این قوانین را اجرا کنند. گاهی اوقات می‌بینیم که سازمان محیط زیست با مسائل کوچک برخورد می‌کند، اما صنایع پرقدرت مصون هستند. نمونه‌های این مورد را هم سراغ داریم. نکته اینجاست که صاحبان ثروت و قدرت هم باید قوانین مصوب مجلس را بپذیرند. اگر سازمان محیط زیست نیز در بخش‌هایی که صاحبان ثروت و قدرت نفوذ دارند کاری انجام ندهد دیگر قوانین ما کارایی ندارند.

زمانی این بحث مطرح بود که کارمندان دولت از تهران به شهرستان‌ها انتقال یابند. این طرح ناموفق بود چراکه بیشتر جمعیت‌شناسان آن را بررسی می‌کردند و بیشتر مربوط به انتقال پایتخت سیاسی بود که گزینه‌هایی هم انتخاب شده بودند. این امر کاملاً نشدنی و هزینه بر بود.

تمرکز زدایی از تهران خوب است، اما نباید یک سازمان را تکه تکه کرد. به عنوان مثال اداره صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به اصفهان منتقل شده است و بخش‌های دیگر این سازمان هم به شهرهای دیگر منتقل شده است. این خوب نیست و فایده ندارد. باید این مورد مطرح شود که به عنوان مثال یک وزارتخانه به طور کامل به یک شهر دیگر منتقل شود، ضمن اینکه زیرساخت‌ها هم آماده شده است. اگر چنین موردی محقق شود اتفاق خوبی است.

ازسوی دیگر باید رضایت کارکنان را فراهم کنیم و نمی‌توان با آنها برخورد سخت افزاری داشت. کارمندان انسان هستند و خانواده دارند. این جابه‌جایی‌ها نیز ایجاد دردسر می‌کنند. باید رضایت کارمندان را جلب کنیم. پیرامون این موضوع هم در برنامه پنجم حکمی داده‌ایم که اگر بعضی اداره‌ها نیروی مازاد داشتند، می‌توانند با توافق به دستگاه دیگری منتقل شوند اما اینکه خارج از شهر خود بروند باید رضایت کارمندان را بگیرند.

  • کد خبر : 32851
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار